THE CHALLENGE by EDUCAIXA 2024

The Challenge és una oportunitat per impulsar el talent i convertir l’alumnat en “worldshakers”: joves compromesos amb els reptes del segle XXI. Només cal muntar equips amb ganes de contribuir al canvi, donar-los suport per a treballar projectes alineats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i presentar-los a The Challenge. Aquest permet portar l’aprenentatge de l’alumnat més enllà de l’aula, animant-lo a desenvolupar iniciatives pròpies i a compartir-les amb la seva comunitat.

A les matèries de Projecte Transversal i d’Economia i Emprendiment de tercer i quart d’ESO respectivament, ens va parèixer un repte atractiu i ho vam proposar al nostre alumnat. El resultat del treball, dos projectes realment interessants:

Un realitzat per les alumnes Teresa Ballester, Aitana Ferre i María Pastor que consisteix en un prototip d’ app anomenada MNEMÒSINE per a les persones amb Alzheimer. L’objectiu de la mateixa és que aquestes puguen reviure moments importants del seu passat i sentiments oblidats. Com? Mitjançant fotos, vídeos i música que els familiars poden pujar a l’app. Abans de posar-se a la feina, van contactar amb l’Associació de malalts d’Alzheimer de Banyeres de Mariola per a que conegueren el seu projecte.  

L’altra proposta és la formulada per Claudia Francés, Ramón González, Carlos Molina i Brisa Rico. Preocupats per la salut mental dels joves i amb el lema de “ARE YOU OK? Construeix una ment sana per a una vida plena” van preparar una xarrada, recolçats per Teresa Belda Aragonés, psicòloga i antiga alumna, per a l’alumnat de primer d’ESO del centre. Van cuidar molt els detalls: els i les components del grup portaven una dessuadora dissenyada per a l’ocasió, van desenvolupar jocs perquè resultara més divertida i van repartir marca pàgines entre els i les assistents.

Ambdós projectes estan relacionats amb l’ODS número 3 “Salut i benestar” i per a complir amb les bases de THE CHALLENGE by EDUCAIXA van haver de realitzar una pàgina web explicant el seu projecte que incloïa un vídeo i una fitxa de metacognició sobre el procés de realització del mateix. Cal destacar l’entusiasme, el ben fer dels dos equips i la responsabilitat a l’hora de desenvolupar els treballs i clar amb eixos ingredients, el resultat final ha sigut dos propostes realment boniques.

Departament d’Economia i departament d’Anglès.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies