MERCAT SOLIDARI I SOM NATURA

Divendres 14 de juny, va tindre lloc al pati de l’institut, durant els dos esplais, una nova edició del mercat solidari que hem vingut organitzant al llarg dels últims anys. Aquest curs, l’alumnat ha entregat els fons recaptats a SOLC, associació comarcal d’ajuda en el tractament del càncer. Concretament, la tramesa es va realitzar a dos membres de la junta directiva de l’esmentada associació: a Chelo Sanz (tresorera) i  a Elodia Belda (secretaria), que es van desplaçar des d’Alcoi al nostre centre. L’alumnat els va explicar el projecte i elles, al seu torn, ens van comentar les activitats que desenvolupen. És increïble el recolçament que donen als malalts i a les seues famílies.

Des del departament, el que pretenem amb aquesta activitat és fomentar l’aprenentatge servei, que és una metodologia que integra en un únic projecte tant els objectius d’aprenentatge de les diferents matèries implicades com els objectius de servei a la comunitat, afavorint així la interdisciplinarietat. S’entén per tant que l’organització del mercatno és fruit d’un dia sinó que darrere d’aquest plantejament està el treball per a assolir les competències específiques d’una forma més pràctica i com no, l’interès de l’alumnat en fabricar productes que agraden. Esta vegada ha sigut l’estudiantat de Projecte Transversal, Taller d’Economia i Economia i Emprenedoria de segon, tercer i quart d’ESO respectivament i d’Economia de primer de batxillerat. Cal agrair, per descomptat, a totes aquelles persones que s’apropen al mercat amb tota la seua bona voluntat i adquireixen els articles.

Pel que fa a la quantitat recaptada, una part es va aconseguir al lloc de venda que va organitzar el departament d’orientació ajudat per l’alumnat de quart d’ESO de la matèria d’Economia i Emprenedoria i de primer de batxillerat d’Economia a Villa Rosario, durant el desenvolupament de SOM NATURA el darrer 25 de maig. Aquesta iniciativa va ser enllestida per l’Ajuntament de la localitat per a posar en valor entre altres, la sostenibilitat i el comerç local.

Mónica Gisbert Ferre