Xerrada-taller sobre drogues Centre Penitenciari

S’han desplaçat al centre des del Centre Penitenciari Alacant II (Presó de Villena) un total de 8 presos, un educador i un funcionari, que es troben al Mòdul Terapèutic de dita presó, i en el que s’estan rehabilitant realitzant diverses activitats voluntàries.

Es tracta de realitzar una obra de teatre, per trencar un poc el gel, i que va girar en torn a una persona que després de morir a l’hospital, pateix un juí on la mort i la “vida” es disputen la seua ànima: o mor o torna a la vida. Un jurat, escolta les alegacions dels distints òrgana del cos (cervell, cor, pulmons etc. que exposen tot el que han patit, però també les ganes de seguir endavant amb un nou estil de vida deslligat de les drogues que havia consumit dita persona al llarg de la seua vida.

Posteriorment, van contar les seues experiències vitals, i com van acabar empresonats per culpa del món de les drogues.

Per acabar, van fer grups més reduïts i l ‘alumnat va poder fer-los preguntes al voltant de la vida en la presó i de com viuen el dia a dia.