Celebració Dia de la Pau i la No Violència

Hui, 30 de gener, se celebra el dia mundial de la PAU i la no-violència, i nosaltres, al nostre institut alcem la veu a favor de la PAU en un moment en què se senten “tambors de guerra” als països del nostre voltant europeu.

Per aquest motiu l’alumnat, el professorat i les famílies dels nostre centre volem manifestar el rebuig a tot tipus de violència ja siga verbal o física.

També volem alçar la veu per tots aquells que no poden, i dir “NO” alt i clar quan:

–  S’utilitzen les armes per sotmetre els pobles i la seua gent.

–  Es priva de la llibertat i de la pau a aquelles persones que volen viure en plena convivència.

–  S’utilitzen recursos naturals del planeta, que són béns comuns, per justificar “una guerra”.

–  Tracten d’imposar una opinió o punt de vista per damunt del consens i dels acords.

–  S’abandona el diàleg a favor de les armes.

La PAU no sols és l’absència de guerra. La PAU s’aconsegueix, junt als més propers, quan sabem situar-nos en la pell de l’altre. Hem de convertir-nos mitjançant les nostres accions en vertaders agents de la PAU.

Hem de vigilar sempre:

–  Les paraules, les burles i els gestos que moltes vegades sense donar-se compte fan mal els companys i les companyes.

–  Ajudem sempre a aquell o aquella que ho necessite.

–  Escoltem de manera activa i amb empatia les emocions dels altres.

–  Parem l’orella a les paraules, els consells i les ajudes que ens ofereixen la família, les amistats, el professorat…

Estem convençuts que tots i totes, des de la nostra xicoteta parcel.la, podem lluitar per la PAU. Tenim clar que volem un món on hi haja PAU i aquest món, de segur, no està tant lluny. És possible. Cal que entre tots i totes sumen esforços i voluntat per poder aconseguir-ho. Hem de lluitar pel un COMPROMÍS que es base en el respecte a la vida i a la natura; que el diàleg siga l’única arma; que es lluite pels drets i llibertats on tots i totes tingam igualtat d’oportunitats.

REBUTGEM sempre qualsevol tipus de violència i de conductes intolerants: racisme, odi, discussió, rancor… per un MÓN EN PAU!