Premiats alumnes de l’IES Pare Arques a la Fira tecnològica de l’UPV

Dos grups d'estudiants de l’optativa de robòtica de 3r d’ESO de l'IES Pare Arques van participar el passat 27 d’abril a la Fira Tecnològica 2023, organitzada per la Universitat Politècnica de València i que enguany a més a més correspon a la fase I de la II Olimpíada Valenciana d’Enginyeries Industrials.
Els alumnes van defensar uns projectes realitzats al llarg d’aquest curs, obtenint els dos grups el reconeixement del jurat i el premi corresponent.
El primer d'ells, format pels alumnes Ismael, Fran i Àlex, va obtindre el segon lloc en la Fira Tecnològica 2023. El seu projecte, consisteix en un separador d'ous automàtic per color i està enfocat a millorar la rendibilitat de les granges xicotetes i familiars.
D'altra banda, el grup integrat pels estudiants Pau, Adrià i Juan va presentar un separador de monedes per a persones que tenen alguna deficiència visual. Aquest dispositiu ajuda a identificar el valor de les monedes a través de l'ús de sensors i àudio.
Aquest segon grup es va classificaren segon lloc per a la II d'Olimpíada d'Enginyeria, el que els permetrà representar el seu institut en la pròxima etapa de la competició. El jurat ha destacat l'habilitat del grup per a resoldre la gestió de tasques diàries de persones amb deficiència visual i així millorar la qualitat de vida.
Des de l'IES Pare Arques volem felicitar a aquests talentosos joves per l'excel·lent treball realitzat. Estem segurs que continuaran destacant en el món de la tecnologia i l'enginyeria en el futur.