Caminant per la Via Verda

L’alumnat de segon de batxillerat, junt amb els seus professors de Geografia i Història, ha visitat la Via Verda, del riu Serpis. Concretament el tram entre l’Orxa i Vilallonga, on es conserven moltes restes de l’antic ferrocarril que comunicava el port de Gandia amb Cocentaina, Alcoi i altres poblacions. Durant l’excursió l’alumnat ha fet treball de camp, investigant els vells túnels, ponts, depòsits d’aigua, per iniciar el projecte de recerca sobre el Tren dels Anglesos, també hem fet senderisme, i diferents observacions sobre la flora, la fauna i la geologia del barranc de l’Infern de L’Orxa i del circ de la Safor.

Aquesta activitat forma part del projecte d’innovació educativa “Pels camins de Diània“, multidisciplinari, col·laboratiu i a l’aire lliure, per aprendre a conèixer el nostre entorn visitant la via verda del Tren dels Anglesos.

Activitats de final del primer trimestre. Dimarts 22 de desembre de 2020.

L’alumnat i el professorat de l’ESO hem tancat el trimestre a l’aire lliure, resolent uns quants reptes que el Departament d’Educació Física ens ha preparat: hem buscat empremtes d’animals salvatges pels camins de la Serra de Mariola, hem fotografiat bolets, plantes i insectes, ens hem fotografiat tots nosaltres pujant i baixant per la muntanya del Castell i pel tunel del barranc de la Palisana. L’oratge ha estat benigne i ho hem passat molt bé gaudint de la natura.

 

25 Novembre

Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones. IES Pare Arques 2020.

Com tots els anys el nostre centre ha participat en els actes per erradicar totes les formes de violència que encara pateixen les dones. Enguany l’alumnat de 1r de BAT, ajudat pels seus professors de Música han compost i cantat un rap “M’acompanyes” per fer visible la por que sovint senten les dones quan han de caminar soles pels carrers.

 

Projecte d’Innovació educativa “Pels camins de Diània”

Iniciem en aquest curs tan estrany una nova iniciativa educativa. Professorat de tots els departaments estem implicats en un projecte multidisciplinari i col·laboratiu en el qual es combinen diferents metodologies, des de l’ABP, la gammificació, l’aprenentatge-servei, i l’ús de les TIC, per explorar les nostres comarques seguint el traçat i la història de la via verda del Tren dels Anglesos, el ferrocarril que passava per davant del nostre centre i que comunicava Alcoi i Cocentaina amb el port de Gandia.

Amb aquesta iniciativa volem aprofitar el fet d’estar al costat de l’antiga via del tren per traure al nostre alumnat a l’aire lliure, per aconseguir així passar part de les hores de classe en la natura, en un entorn més segur i protegit davant de la situació de pandèmia que estem vivint.

A més volem aprofitar totes les oportunitats d’aprenentatge que ens proporcionen les restes del ferrocarril per abordar les nostres assignatures des d’un context real i multidisciplinari, amb la intenció d’explorar el ric patrimoni cultural i natural que trobem a casa nostra.

Esperem que el viatge per aquesta via, ens porte molt lluny, i que ens ajude a obrir nous camins en la nostra forma de treballar, d’ensenyar i d’aprendre.

 

Repte ECOEMBES

El nostre centre participarà junt amb el poble de Cocentaina en el repte de reciclatge que proposa ECOEMBES per augmentar la recollida selectiva de plàstics, i d’aquesta manera reduir el nostre impacte en el medi ambient.

La noticia es pot veure en la web d’ARA Multimèdia, junt amb les entrevistes d’algunes persones del nostre centre:

Estudi del riu Serpis.

Fotografia d’Isabel Sancho.
Antoni Barceló Rodríguez.
El dilluns 28 de setembre varem tindre una jornada de camp als nostres rius, el Serpis i el Penàguila. Volem agrair a l’ajuntament de Cocentaina pel seu recolzament a l’activitat, i com no a l’IES Pare Vitòria d’Alcoi que encetà aquest curs l’expedició científica pel riu Serpis a casa nostra. Els meus alumnes de 1r d’ESO compartiren amb ells i gaudiren de l’observació de la biodiversitat i tinguérem el primer contacte amb les inspeccions per conèixer millor l’estat d’aquest ecosistema. Tornarem!