DIARI DE MOBILITAT – Project Based Learning (PBL) in the classroom: Setup, Integration and reflection – Berlín – DIA 5

Últim dia de curs. Dediquem el matí a perfilar més els nostres projectes i a preparar una presentació final dels mateixos. En el nostre grup, com el nostre alumnat és d’edats diferents i volem que es puga adaptar, el projecte consisteix a planificar un viatge a una ciutat europea. L’alumnat ha de buscar informació sobre vols, hotels, museus, menjar, cultura… i preparar tots els aspectes relacionats amb el viatge. Com a producte final hauran d’elaborar una guia de viatge i una presentació per a mostrar a les seues famílies en què consistirà el viatge.

Els altres grups han preparat projectes al voltant de les dones sufragistes, la música de Mozart i la Serra de Cazorla. La sessió de hui és molt pareguda a la d’ahir i s’acaba amb l’entrega dels certificats de participació. La sensació final de la majoria dels assistents és que es podria haver aprofundit més en PBL durant aquesta setmana, trobant a faltar exemples reals de projectes ja realitzats en centres escolars.

A la vesprada hem quedat alguns dels assistents per a prendre alguna cosa, sopar i continuar compartint experiències. Aquesta és la part del viatge que m’ha paregut més interessant, a banda de visitar la ciutat, ja què m’ha servit per aprendre com funcionen en centres d’altres comunitats i també de Polònia. Llàstima que no hi haguera més diversitat però, tot i això, ha sigut enriquidor. Demà visitarem Postdam i donarem per finalitzada la mobilitat.