Taula redona per Batxillerat sobre salut i adolescència

Ha estat a càrrec d’un equip multidisciplinar de professionals de la salut pública valenciana. El Consell de Salut de Massamagrell-la Pobla de Farnals s’ha interessat per la iniciativa, que enguany compta amb la segona edició.

Tot repetint la profitosa experiència del curs passat, un equip de professionals del Servei Valencià de Salut s’han desplaçat al nostre centre per impartir a l’alumnat de Batxillerat una taula redona sobre diverses qüestions d’interès com les conductes addictives, la salut sexual i en general tot el que envolta l’adolescència i el benestar físic i mental. En concret, es tractà de personal de la unitat de salut mental infantil i adolescent de la Malva-rosa, atenció primària, unitat de salut sexual i reproductiva i la unitat de prevenció de conductes addictives. Infermeres, metgessa, psicòloga clínica, sexòloga, educadores socials de la zona de salut de Massamagrell – la Pobla de Farnals varen preparar una xerrada de forma lúdica, plantejant el joc tipus trivial, a partir dels interessos i preguntes que prèviament havia plantejat l’alumnat, a més de realitzat una exposició general de les problemàtiques més freqüents així com de la manera de previndre aquests casos i, si és el cas, d’on trobar recursos per posar-hi solució. La participació de l’alumnat en el posterior col·loqui ha sigut molt interessada. És un privilegi poder comptar amb assessorament de primera línia per contribuir a la formació i educació de joves i adolescents en matèria de salut i de creació d’hàbits saludables.

Cal remarcar que van assistir a la xerrada professionals sanitaris del consell de salut de zona, interessats per la iniciativa, com ara farmacèutics, infermeres comunitàries i la coordinadora de l’àrea de salut de Massamagrell – Pobla de Farnals, per tal de poder conèixer de primera mà una iniciativa capdavantera i interessant.

Aquesta és la segona edició de la xerrada adreçada a alumnat de primer de batxillerat, i enguany la diversitat de professionals ha augmentat, tot tractant d’ampliar la interdisciplinarietat i ajustar encara més les respostes a la demanda potencial de la població sanitària d’aquesta franja d’edat.

Des del centre, la Coordinadora d’Igualtat, Carmen López Jiménez, ha agraït la col·laboració i la disposició de les professionals sanitàries desplaçades al centre per tal de participar en aquesta acció formativa tan útil.