Xerrada a Batxillerat sobre la IA aplicada a la física per una investigadora del CERN

La investigadora del Centre Europeu d’Investigació Nuclear (CERN) i professora de la Universitat de València, Arantza Oyanguren, explicà a l’alumnat de Batxillerat les múltiples aplicacions de la IA en les diferents branques de la Física: cosmologia, física de partícules o la medicina nuclear.

Que la IA ha vingut per estar entre nosaltres resulta un fet innegable, probablement amb un impacte del qual encara no podem ser conscients o fer-nos una idea cabal. Per això, perquè és una tecnologia ja no del futur sinó del present, des del centre s’impulsa la formació de l’alumnat en qüestions capdavanteres com aquesta. El passat 22 d’abril vam tindre l’ocasió de comptar al centre amb la investigadora Arantza Oyanguren. Es tracta d’una investigadora espanyola, professora titular del Departament de Física de la Universitat de València i pertanyent a l’IFIC (centre mixt del Consell Superior d’Investigacions Científiques i la Universitat de València); també és la coordinadora del grup “Early-career physicists, gender equality and diversity, ECGD” de l’experiment LHCb (CERN-Centre Europeu d’Investigació Nuclear).

La xerrada, adreçada a l’alumnat de Batxillerat i 4t d’ESO incidí en els aspectes en el quals la IA és utilitzada per a l’estudi, investigació i desenvolupament de les diverses branques de la físcia aplicada, ja siga l’estudi del cosmos, la física de partícules o inclús en aspectes molt més immediats com la medicina nuclear. L’activitat despertà molt l’interés de l’alumnat i li apropà de la mà d’una investigadora espanyola capdavantera en aquest àmbit molts aspectes innovadors i molt recents en l’àmbit de la investigació.