Èxit de participació en la III Carrera Solidària de l’IES Massamagrell

El 22 de març passat tingué lloc la tercera edició de la carrera solidària del nostre IES. Resultà un èxit en participació entre alumnat i professorat del propi centre, a més de comptar amb la participació d’alumnat d de tots els col·legis d’Educació Infanti li Primària de Massamagrell i de Massalfassar. Els diners recaptats amb les inscripcions han estat destinats a tres ONG.

La poetessa nicaragüenca Giocanda Belli afirmà que la solidaritat és la tendresa dels pobles. I del que no hi ha dubte és que l’IES Massamagrell s’ha implicat a fons en aquesta prova esportiva que recapta fons per tres ONG d’acció social. La primera és Cazarettos, una entitat que mitjançant les cadires de muntanya Joelette i la barra direccional realitza esport adaptat i rutes senderistes per a persones amb mobilitat reduïda; es dedica en major mesura a les que les persones amb diversitat funcional accedesquen al medi natural i participen en l’esport inclusiu. La segona és Una mar sense barreres, per a la pràctica dels esports nàutics per a les persones amb diversitat funcional. I la tercera és el CSA “El manyà”, de Massamagrell, que organitza accions solidàries com recollides d’aliments i joguets per col·lectius i famílies vulnerables.

L’alumnat participant procedia tant del propi IES Massamagrell com de tots els CEIPs adcrits, que són els de la localitat junt amb el de Massalfassar. A més, comptà amb uns espectadors de luxe com a convidats especials, com foren les persones usuàries del centre de dia i la residència municipal de persones majors “Reina Sofia”. D’aquesta manera es fomenta la convivència intergeneracional i el respecte i la cura per totes les persones, amb independència de la seua edat o situació.

Es tracta d’una cursa solidària i no competitiva, on cada participant efectua una donació mínima d’un euro per cada volta que li fa al circuit, una suma que es destina a causes solidàries. El circuit circular té un quilòmetre de distància, està establert al voltant del centre i cada corredor o corredora pot fer tantes voltes com desitge. També existeix la possibilitat de fer una volta “zero” i sense participar en la directament en la cursa realitzar una aportació o fins i tot col·laborar amb l’adquisició de la samarreta de l’esdeveniment.

Davant el gran nombre de participants, l’exidia es repartí de la següent manera: a les 10:30, l’alumnat dels centres de Primària i els i les participants del centre de persones majors (recordem que la volta es podia fer corrents o caminant). A les 11:15 l’alumnat de 1r i 2n d’ESO. A les 12:30 l’alumnat de 3r i 4t d’ESo, Batxillerat i Ciles Formatius. Finalment, a les 13 hores s’efectuà la “volta neta”, per deixar en les millors condicions tot el recorregut i col·laborar en la sostenibilitat de l’acte.