3r d’ESO al Parc Natural de la Serra Calderona

Dijous 11 d’abril un grup d’alunat de 3r d’ESO visità Nàquera, on es troba el Centre d’Interpretació de la Serra Calderona i realitzà la ruta del Salt, per conèixer de primera mà un espai privilegiat a nivell mediambiental i històric i que es troba a un pas del nostre poble.

L’alumnat fou rebut al centre d’interpretació, que és l’entitat encarregada de divulgar i donar a conèixer el parc natural i les seues activitats cara als visitants, que es troba al poble de Nàquera. Allí se’ls explicà per part dels educadors ambientals quins constitueixen els valors i les particularitats de la zona muntanyenca i boscana que anaven a visitar, així com una visió general de la Serra Calderona en el seu conjunt.

Després van realitzar la ruta que duu fins el paratge del Salt, on es troba un pi monumental conegut, justament, com el Pi del Salt, així com pedreres d’origen medieval que han configurat un paisatge molt característic. la ruta té punts destacatas com la Pujada del Cantal, el Coll de les Galgues, el Pla del Salt o el Mirador del Fenassar, des d’on s’albira bona part de la vall de Nàquera i Serra, a més de les fortificacions medievals de Satarenya i Serra, per l’antic pas d’Alcalà.

L’alumnat tingué ocasió de conèixer de primera mà la riquesa botànica, faunística, geològica i cultural de la zona.