JORNADA DE BASURALEZA

El dimarts 14 de desembre de 2021, el CEE El Somni i l’ajuntament de Sant Joan d’Alacant van organitzar una activitat conjunta i van convidar a l’IES Lloixa a participar en una jornada de basuraleza.

Aquesta jornada va consistir a acudir a la partida forestal de “La Coix”, amb alumnat i docents dels dos centres (de l’IES Lloixa van participar els grups de 3r de PMAR i 4t d’ESO A). Vam ser guiats per Tono, el responsable de l’ajuntament, qui primer ens va explicar l’origen de la paraula “basuraleza”, i després, amb ajuda d’alumnat de El Somni, ens van comentar els diferents residus que ens podem trobar en la naturalesa i quant de temps tarden a degradar-se per medis naturals, arribant alguns a tardar centenars o milers d’anys.

Una vegada l’alumnat va ser conscient d’aquestes dades, alumnat i professorat vam ser per la muntanya detectant, recollint i depositant en bosses tot tipus de residus que s’anaven trobant. Ens va sorprendre la gran quantitat d’escombraries que hi havia, i que indiquen el poc sensibilitzades que estan algunes persones en la societat.

Després d’un merescut descans, Tono ens va mostrar un mirador natural des d’on s’apreciava la mar i unes agradables vistes de Sant Joan d’Alacant. Va complementar la ruta oferint dades de flora i fauna autòctones de la regió.

Anna Albeza i Conrado Gallent