ACTIVITAT: EL BATEC DE LES PAPALLONES

El 25 de novembre de 2021 és El Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona. Per aquest motiu, al llarg de tota aquesta setmana es van programar diferents activitats relacionades amb aquesta simbòlica data.

Algunes de les activitats es van realitzar el mateix dia 25 de novembre en el CEE El Somni, centre situat en la mateixa localitat de Sant Joan d’Alacant i que col·labora amb l’IES Lloixa en el projecte Erasmus+ 2020-1-FR01-KA202-080287. Ens van convidar a participar amb un grup reduït d’alumnat.

L’eix central de les activitats ha sigut “El batec de les Papallones”, un moviment solidari que pretén denunciar i mostrar el rebuig a la violència de gènere amb l’elaboració i el teixit de papallones violetes. Per a això, s’han realitzat diferents tallers, on s’ha ensenyat a l’alumnat a teixir papallones violetes, s’han preparat galetes amb forma de papallona, s’han retallat papallones i s’han pegat en un mural amb una frase en contra de la violència, l’alumnat podia fotografiar-se en un fotomuntatge, s’ha visualitzat una projecció usant la tècnica de vídeo mapping, etc.

Finalment, totes les papallones que s’han teixit, gràcies a la col·laboració d’alumnat, persones voluntàries i professorat, s’han penjat en una olivera, l’arbre de majors dimensions que tenen en la zona del pati.

Mari Carmen Llorca, Ana Giménez i Conrado Gallent