Els alumnes de 1r ESO fabriquen caixes niu per a ocells insectívors

Entre els mesos d’abril i maig, l’alumnat de 1r de l’ESO, dins de l’àmbit científic, ha col·locat al Parc Natural de Serra Gelada, gràcies a l’ajuda dels tècnics mediambientals del parc, un total de 67 caixes niu perquè les habiten ocells insectívors com el carboner comú, el carboner garrapinos, l’herrerillo comú i l’herrerillo caputxí entre altres.Les caixes han sigut fabricades íntegrament per aquests alumnes, partint de taulons de fusta de pi gallec. Ells les han marcades, les han serrades manualment i han assemblat les peces clavant-les amb puntes. Finalment les van pintar amb oli de llinosa i van col·locar una armella per a la seua posterior col·locació.Aquest projecte es va iniciar en el curs anterior (2020/21) per a poder treballar l’àmbit científic implantat en el centre. Des de llavors, ja són 107 les caixes niu que s’han col·locat esperant que siguen habitades per aquests ocells i així ajudar-les al fet que la seua població augmente. L’acció de l’home és una de les causes de la disminució de les poblacions d’ocells a causa del desenvolupament urbanístic i la conseqüent pèrdua i/o fragmentació de l’hàbitat.Cada any, els propis alumnes que van fabricar i van col·locar les seues caixes en el camp en anys anteriors, les revisen per a veure l’evolució del niu. Tot això, amb l’ajuda de la fotografia aèria i mitjançant el GPS que guarda les coordenades de la posició d’aquestes.D’aquesta manera, l’alumnat, a més de desenvolupar determinades habilitats i coneixements, entra en contacte amb la naturalesa prestant un servei imprescindible a la societat.