Beques d’educació del Ministeri per al curs 2025/26. Ampliació de termini
Beques del Ministerir d'Educació, Formació Professional i Deports per a estudis universitaris i Ensenyances Artístiques Superiors (Grau i Màster) i no universitaris (FP, Batxillerat i altres).
TERMINI: del 24 de març fins el 30 de maig, a les 15:00 hores.
WEB: Clica ací
ERASMUS +: MOBILITATS DE CURTA DURADA DE L’ALUMNAT DE L’IES JAUME I
5 ALUMNES DE L’IES JAUME I PARTICIPEN EN UN PROJECTE ERASMUS + DE MOBILITAT DE CURTA DURADA.
Durant el mes de març, concretament entre els dies 11 i 31, els alumnes Iris Caluean, de 1r de batxillerat i Ishak Bellatrach, de 4t d’ESO han dut a terme un projecte de mobilitat individual en el Instituto d’Instruzione Superiore Genovesi-Da Vinci a la ciutat de Salerno (Itàlia). , dins la línia de Liceo Scientifico Cambridge que té aquest institut, amb col·laboració amb la prestigiosa entitat, que el converteix en Cambridge International High School.


Durant estes tres setmanes els alumnes han viscut amb les famílies de dues estudiants del centre italià, que els han acollit com a un membre més, els han integrat en totes les seues activitats familiars i els han preparat plans i visites turístiques per tal que els nostres estudiants pogueren disfrutar i aprofitar al màxim la seua estada, incloent viatges a Roma, Nàpols i a diferents indrets de la regio, com la meravellosa Costa Amalfitana.
Tant els alumnes com les famílies acollidores han quedat encantats amb aquesta convivència i han creat entre ells un lligam per a sempre.
Així mateix, els alumnes, Paula Díaz Llopis , Nerea Sanchis García i Rodrigo Rodríguez Sánchez de 1r de Batxillerat van a dur a terme una mobilitat de curta durada al Lycée Victor Duruy de Bagenres de Bigorre ( França ) del 09 al 31 març.
–

Acollida del nostres alumnes i del professor acompanyant pel director del Lycée Victor Duruy i les famílies acollidores.
Durant l’estada a Bagnères de Bigorre, l’alumnat ha assistit a classe de francés, anglés, matemàtiques, història, educació física…. i ha participat en diferents activitats extraescolars organitzades per l’escola i per les famílies. El poble es troba en una entorn natural molt excepcional i els joves han pogut gaudir d’ell cada dia durant la seua visita.

PROJECTE ERASMUS+: ” AGIR POUR LE BIEN-ÊTRE”
Visita al SCHENGEN-LYZEUM a Perl del 24 al 28 de març de 2025.

Durant l’última setmana de març, alumnat de 1r de batxillerat del nostre centre, acompanyat per dues professores, ha participat en una visita Erasmus a la ciutat alemanya de Perl. Dins del marc dels projectes Erasmus+, es tracta d’una mobilitat d’alumnat de diferents països que cursa la matèria de francès. Representants de França, Portugal, Itàlia i Espanya visiten aquest centre que es troba en la frontera de tres països i just al costat del poble de Schengen. Els participants han tingut el privilegi de visitar el museu on es troben custodiats els documents que van donar origen a la Unió Europea.

“ Agir pour le bien-être” és un projecte que busca fer reflexionar, prendre consciència i trobar eines per a millorar la salut física, psíquica, personal, cultural, …. dins de l’àmbit de l’escola. El centre acollidor ha programat una sèrie d’activitats al voltant del greu problema de l’assetjament escolar. Durant tota la setmana, l’alumnat ha reflexionat i treballat per a trobar solucions i proposar actuacions.
En primer lloc, l’alumnat de cada país va mostrar a la resta de companys el vídeo creat per tal de presentar cada escola a la resta de participants i a continuació es van dur a terme les exposicions dels resultats de les enquestes sobre l’assetjament escolar. A través d’aquestes activitats, l’alumnat desenvolupa les competències numèriques ( elaborar enquestes online i la presentació en format digital i edició de vídeo ), competències lingüístiques i el seu saber-fer i saber-ser ( realitzar una presentació en llengua estrangera davant d’un públic internacional ).

Al llarg de la setmana, diferents tallers i activitats han estat programats, com ara, treballs en grups internacionals per tal d’investigar sobre el tema de l’assetjament i la creació de cartells. Després, l’alumnat ha realitzat jocs de prevenció per a abordar el fenomen d’una forma més pràctica. I finalment, han creat pel·lícules sobre els resultats d’aquest taller.

L’activitat física i esportiva és un element essencial per al benestar personal. Els estudiants han descobert en un taller pràctic la capoeira, dansa incloent tècniques d’arts marcials i que ajuda en el desenrotllament de l’autoconsciència i l’autocontrol. Aquesta activitat física organitzada com a pràctica de mindfulness ensenya els estudiants autocontrol y control emocional.
Un altre taller molt apreciat per l’alumnat ha estat la preparació de plats regionals en les cuines de l’escola acollidora on han aprés els conceptes bàsics de la cuina, així com el treball en equip que requereix organització i coordinació.
Al mateix temps, una part de l’alumnat posava en pràctica les seues habilitats manuals participant en un taller de fang, on han mostrat les seues destreses artístiques, socials i lingüístiques.

A banda d’aquests tallers pràctics al voltant del tema del projecte, s’han organitzat activitats més culturals i enfocades al descobriment de la Unió Europa i la presa de consciència de què és ser un ciutadà europeu. L’alumnat ha visitat el Parlament Europeu que té seu a Luxemburg i l’exposició “Europe Experience” i allí ha participat en un joc pedagògic per tal de mostrar els seus coneixements sobre la Unió Europea i els països que la formen.
A més a més, l’alumnat agrupat en grups internacionals, ha participat en una gincana per la frontera dels tres països ( França, Luxemburg, Alemanya) que tenia la meta al museu Schengen.



Els representants de l’IES JAUME I durant la visita du Grund de la ciutat de Luxemburg. Es tracta de la ciutat baixa fortificada, considerat patrimoni cultural i arquitectònic mundial. És de segur, un dels barris més bonics de Luxemburg.



Per altra banda, s’ha volgut mostrar a l’alumnat la història de la industria de la mineria i dels grans forns i per això s’ha visitat el “MINETT”, una regió al sud de Luxemburg i cor industrial del país al segle XIX. Allí, s’ha organitzat una visita guiada del museu Nacional de les Mines de ferro de Rumelange i, més tard, la visita dels Alts-Forns d’Esch-Belval.

La visita ha estat molt positiva i els coordinadors de cada centre, ja estan preparant un pròxim projecte per tal de continuar enfortint les relacions entre les escoles participants.
https://www.schengenlyzeum.eu/
https://esjea.edu.azores.gov.pt/
Proves Pau 2025 – Dates i instruccions
2. Horari de les proves: HORARI PAU 2025
3. Dates més significatives:
CONVOCATÒRIA | TERMINI_PER_LA_MATRÍCULA |
DATES EXAMEN |
NOTES_DE_PAU |
SOL·LICITAR REVISIONS |
PERÍODE PETICIÓ VEURE EXAMENS |
VISUALITZACIÓ D’EXAMENS |
ORDINARIA JUNY |
EXALUMNAT o de CICLES: Del 12 al 20 de MAIG (fins a les 13:00) ALUMNAT DEL CENTRE: Del 21 al 23 de MAIG (fins a les 13:00) |
3,4 i 5 de JUNY |
13 de JUNY, a partir de les 13:00 |
16,17 i 18 de JUNY (fins les 14:00) |
23 i 25 de JUNY |
27 de JUNY |
EXTRAORDINARIA JULIOL |
Del 16 al 20 de JUNY (fins a les 13:00) |
1,2 i 3 de JULIOL |
8 de JULIOL |
9,10 i 11 de JULIOL |
16 i 17 de JULIOL |
21 de JULIOL |
Proves Homologades Nivell Basic A2 ANGLÉS-FRANCÉS
Requisits :
– Estar matriculat/da a l´IES Jaume I
– Tindre, al menys, 16 anys o cumplir-los durant el curs actual.
Nota : APTE o NO APTE// Permet l’obtenció del Certificat de Nivell A2
CALENDARI:
Enllaç: sol.licitud de participació en les proves | Del 7 a 11 d’abril 2025 Enviar al mail : secretaria@iesjaumeprimer.com |
Publicació de llistes definitives | 9 de maig |
Exàmen d´anglés | 14 de maig a les 11:00 h |
Exàmen de francés | 13 de maig a les 11:00 h |
Projecte innovació 2023- Robòtica Mòbil
Espai on s’anirà actualitzant la informació relativa al desenvolupament del projecte d’innovació del ministeri corresponent a la convocatòria de 2023, amb el títol Robòtica mòbil per a la fàbrica 4.0.

Confirmació Plaça escolar i Jornades Portes Obertes Per Alumnat de 1rESO.
1. Confirmació de plaça escolar per a alumnat d'1 ESO curs 2025-2026:
- Termini: del 20 al 27 de març
- Tot l'alumnat de Primària ha de realitzar el tràmit.
- Instruccions, clica ací
2. Reunió Informativa i Jornada de portes obertes.
- Per a alumnat de primària que vulga cursar 1 ESO en l'IES JAUME I.
- El dilluns, 24 de març a les 19.30 en la sala d'actes tindrà lloc la reunió informativa i a continuació la jornada de portes obertes.
Projecte innovació 2023- Robòtica Mòbil
Espai on s’anirà actualitzant la informació relativa al desenvolupament del projecte d’innovació del ministeri corresponent a la convocatòria de 2023, amb el títol Robòtica mòbil per a la fàbrica 4.0.
