COMMON ROOTS MAKE YOU

Common Roots Make You

GO TO ENGLISH VERSION

COMMON ROOTS MAKE YOU és un projecte Erasmus + en el que les escoles implicades hem treballat les tradicions culturals dels nostres pobles, des d’una perspectiva europeista, inclusiva, d’integració i de potenciació de les habilitats, tant de l’alumnat com del professorat.

Enllaç a revista online, resum del projecte.

En les mobilitats i les activitats dutes a terme, des de la preparació fins a la realització i l’avaluació de resultats, hem col·laborat colze a colze tot el professorat implicat. Un dels objectius de nostre treball era aconseguir que tant el nostre alumnat com les seues famílies es sentiren integrats dins d’un context comú, on no hi ha fronteres, on és fàcil comunicar-se a pesar de parlar llengües diferents i entendre que hi ha més coses que ens uneixen que les que ens diferencien.

Les adversitats de la pandèmia i de la invasió d’Ucraïna van alterar les nostres previsions inicials i ens van obligar a fer canvis importants, com: donar-li més pes al treball a través d’ eTwinning i a canviar les dates de les mobilitats. Tot i això, les dificultats ens van enfortir i unir encara més.

El projecte va ser aprovat en 2019 i a causa de la pandèmia es va allargar fins a 2022. La quantia destinada a l’organització i realització de mobilitats ha sigut de 30.930 € per al nostre centre.

Les escoles implicades en el projecte hem treballat de valent, ens hem sentit com a germans i hem transmès aquest sentiment a tota la comunitat educativa de cada centre:

Agrupamento de Escolas de Paço de Arcos, en Portugal.

2nd Gymnasium of Heraklion Crete, en Grècia.

Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych w Józefów nad Wisłą, en Polònia.

Istituto Comprensivo 1 de Frosinone, a Itàlia.

IES Gabriel Ciscar d’Oliva, a Espanya.

Logo Common Roots
Logo Projecte Common Roots Make you

En Octubre de 2019, vam realitzar una mobilitat a Oliva, només de professorat, per tal de conèixer-nos i estructurar les línies de treball, les mobilitats, el treball en etwinning que anàvem a dur a terme durant els anys del projecte.

Spanish Mobility Video

En desembre de 2019 es va fer la mobilitat a Grècia amb la participació de 9 alumnes i 3 professores, on es treballaren alguns aspectes de les tradicions nadalenques de Creta.

Greek Mobility Vídeo

En març de 2022 van vindre els nostres socis a Oliva, on vam treballar la nostra festa principal les falles, música, gastronomia, el monument, la mascletà… Van participar 22 alumnes i 13 professors/es del nostre centre. L’escola de primària veïna nostra (Alafadalí) va participar en algunes de les activitats.

Second Spanish Mobility Video

En abril de 2022 vam realitzar la mobilitat a Itàlia per tal de celebrar els carnavals de Frosinone. Vam anar a Itàlia 11 alumnes i 2 professores.

Italian Mobility Video

En juny de 2022 vam estar a Paço de Arcos, a Portugal, on vam compartir les tradicions dels sants populars. Vam viatjar 6 alumnes i 3 professores.

Portuguese Mobility Video

En juliol de 2022 realitzàrem la mobilitat a Polònia, ajornada per la guerra a Ucraïna. Vam anar 3 alumnes i 3 professors i compartírem les tradicions de la Pasqua en Józefów nad Wisłą.

Polish Mobility Video

Els projectes Erasmus canvien les nostres vides, creen llaços i sentiments tan forts, que duren per sempre.

Polish Mobility Video 2

Materials Auxiliars

Diari de Viatge de Creta.

Diari de Viatge d’Itàlia.

Diari de Viatge d’Espanya.

Diari de Viatge de Portugal.

Diari de Viatge de Polònia.

PADLET RESUM DEL PROJECTE

GUIES DIDÀCTIQUES

GUIES DE VIATGE

El projecte “Common Roots Make You” està cofinanciat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquesta publicació és responsabilitat exclusiva del centre IES Gabriel Ciscar i ni la Comissió Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) són responsables del ús que puga fer-se de la infromació ací difosa.