Centre Digital Col·laboratiu

El projecte Centre Digital Col·laboratiu, CDC, és un dels dos projectes que formen la iniciativa Centre a Casa i té com a objectius fonamentals:

• Agilitzar la forma de gestió  acadèmica del centre
  • Augmentar les capacitats TIC de l’alumnat, afavorint l’alfabetització digital des d’edats primerenques
  • Millorar les destreses del professorat
  • Fomentar l’ús d’eines col·laboratives

En aquest projecte s’integren totes les eines corporatives que l’Administració posa a la disposició dels centres.

INTEGRACIÓ CDC

Per a conéixer amb més detall què implica ser Centre Digital Col·laboratiu es pot visitar la web CDC – Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport (gva.es) . En aquest portal es poden trobar manuals, guies, vídeo tutorials i novetats que faciliten als docents i equips directius dels centres moltes de les tasques habituals com pot ser l’ús del correu corporatiu o la gestió de la documentació. Recull també procediments a seguir per a fer un ús més eficient de les aplicacions disponibles.

El projecte CDC integra totes les eines digitals que des de la Conselleria es posen a la disposició de la comunitat educativa. A continuació, proporcionem enllaços a una col·lecció de vídeos en els quals s’explica detalladament les característiques principals d’aquesta integració:

• Integració del CDC amb el Mòdul Docent 2
  • Integració del CDC amb PortalEdu
  • Integració del CDC amb Aules
  • Integració del CDC amb LliureX

Podeu veure la introducció al Centre Digital Col·laboratiu (vídeo) que es va fer en l’última incorporació de centres al CDC en octubre de 2023. En la descripció del vídeo indica el moment en el qual es parla de cadascun dels temes anteriors.

Què ofereix el CDC?

Identitat Digital

Tots els docents de centres públics de la Comunitat Valenciana disposen d’una Identitat Digital que donarà accés a la majoria de les eines que Conselleria posa a la disposició dels docents.

Servei de correu electrònic | Outlook

La Identitat Digital dona accés a un servei de correu a través d’Outlook.

Aquest correu electrònic és el que figura en ITACA com a correu electrònic del docent.

Web del centre | PortalEdu

Els desenvolupadors de la web del centre passen a autenticar-se en PortalEdu amb aquesta Identitat Digital:

1. El correu vinculat als comptes dels usuaris serà la Identitat Digital: j.apellidos@edu.gva.es
  2. Els noms dels usuaris canvien, adaptant-se als de la Identitat Digital.: j_cognoms (part esquerra de la identitat digital, canviant el punt per un guió baix)
  3. La contrasenya d’accés a PortalEdu serà la contrasenya del correu @edu.gva.es

Entorn Virtual d’Aprenentatge | Aules

En el cas d’Aules, cada persona defineix el seu perfil i el correu que desitja utilitzar però, les persones que havien indicat l’antic correu @gva.es, en estar deshabilitat han deixat de rebre notificacions i si s’inscriuen en un curs del CEFIRE que es realitze en Aules, no rebran avisos.

Videoconferències | Teams

Es troba habilitada la possibilitat de realitzar videoconferències a través de l’eina Teams d’Office 365 a tot el personal dels centres educatius,

Wifi | Escoles Connectades

En les instal·lacions wifi que s’estan realitzant en els centres, dins del projecte Escoles Connectades per a primària i Wifies per a la resta de centres educatius, la principal via d’autenticació en el servei wifi és la identitat Digital.