Visita al BIOPARC

Dijous 31 de març els alumnes de 1r d’ESO amb la companyia dels professors de tecnologia, àmbit lingüístic i científicmatemàtic: Amparo Ferrer, Concha Martínez, Mercé Pitarch, Dolors Soriano i Àngel Tendero van gaudir i aprendre al Bioparc de València de l’únic dia de la setmana que va sortir el Sol.

A la sabana ens van rebre les hienes i els lleons descansant (coses de depredadors), mentre que els herbívors estaven en plena activitat. Als humidals una multitut de peixos donaven el toc de color. Al bosc equatorial, el protagonista absolut és el goril·la. A Madagascar l’escena d’alguns lèmurs esperant el menjar, mentre altres encara dormien als arbres ens recordava la primera hora de qualsevol jornada escolar. Per acabar la jornada, vam assistir a una exibició d’aus rapinyaires.

Este tipus de visita oferix a l’alumnat una altra perspectica del treball diari a l’aula. El professorat tenia moltes ganes de poder oferir a l’alumnat este tipus d’alternativa. No és el mateix llegir que uns animals són o es comporten d’una forma determinada que veure’ls en directe, escoltar-los… per a aprendre a respectar-los i per a posar en valor la importància de la conservació dels seus hàbitats i gaudir d’ells en llibertat.