
On volem arribar?
El projecte té com a objectiu millorar la convivència i el benestar emocional de tota la comunitat educativa mitjançant un pla de benestar del centre amb una nova mirada sobre les pràctiques educatives. Les accions inclouen: tallers, formacions, tècniques de gestió emocional, espais de diàleg, pràctiques restauratives i mesures contra l’assetjament escolar i la violència, amb l’objectiu de reduir els conflictes, millorar la cohesió social i crear un ambient escolar de confiança, diàleg i respecte, més positiu i inclusiu.

El nostre camí…
Volem un Clara on predomine un ambient de respecte i tolerància i que tots i totes senten que formen part de la vida del centre, on les relacions siguen més amables, humanes, positives i sanes, i amb la presència diària de tolerància, suport, escolta activa i acompanyament. Un centre on els èxits acadèmics siguen importants però que també hi haja espais i moments per a realitzar altres activitats d’interessos no acadèmics que ajuden a millorar el benestar i la convivència del centre.
El nostre lema és: Som del Clara quan ens comuniquem, quan ens respectem i quan ens ajudem
Dins de la línia estratègica d’igualtat, convivència i benestar emocional.
1. Intervencions individualitzades amb l’alumnat i famílies que precisen ferramentes per a gestionar el seu benestar emocional.
2. Acolliment de l’alumnat afectat per la DANA i sensibilitazació del procés emocional d’alumnat i famílies. 11-11-24




2. Difusió amb infografies de com afrontar la tornada després de la DANA.

3. Realització d’un qüestionari per a detectar necessitats de l’alumnat i les famílies pel mateix motiu.
4. Assessorament en situacions de dol.
Espais de diàleg. “La veu de l’alumant” En assemblees de delegats s’atén a les demandes de l’alumant. Taules picnic- desembre 2024



Espais de diàleg professorat- gener 2025


Dins de la línia estratègica de suport al procés d’ensenyament-aprenentatge
Formació “Equip de Mediació”. Setembre 2024-juny 2025




Tàndem. Alumnat de 3r d’ESO tutoritza alumnat de 1r d’ESO octubre 2024 – juny 2025


Comunicació anònima casos bullying al web (setembre 2024-juny 2025)

Clubs de pati: Es pretén proporcionar a l’alumnat espais coeducatius per a la reunió en què es comparteixen inquietuds i aficions fomentant el diàleg i la inclusió. Es fomenta la participació de les famílies. Octubre 2024.





Sessió formativa “Salud mental” Departament Orientació. 10-10-24



Sessió formativa “Les emocions”. Ponent: Silvia Partal Montañés. 28-1-25
Sessió formativa “Comunicació no violenta”. Ponent: Silvia Partal. 4-2-2025
Taller “Benestar mental i emocional”. Departament Orientació. 5-3-25

Curs “Benestar emocional en l’àmbit educatiu” Gener-abril 2025

Seminari: “Estratègies per al benestar: disseny i implementació d’un pla de benestar emocional de la comunitat educativa” (Guia de benestar + guia professorat nouvingut)
Guia acollida alumnat nouvingut
Guia “ser del Clara senta bé”. Guia d’acompanyament per a professorat nouvingut.
“Mis climas cotidianos” de REDPLANEA.ORG desenrotlla pràctiques didàctiques per a la millora dels entorns quotidians (casa-plaça i col·le-pati) des de dos enfocaments climàtics (el científic i el social): El clima atmosfèric i els climes de convivència que es donen en l’ús d’estos, integrant principis d’arquitectura ecològica i inclusiva. Març-maig 2025






Agents externs: Ajuntament d’Alaquàs participem en les activitats proposades des del Departament de Juventut, com és el cas dels Patis Actius o Solidaritat Internacional. Amb el Departament d’Igualtat participem en els tallers d’ecucació afectiva-sexual per alumnat i també per a famílies, prevenció de la violència de gènere amb l’exposició “No em toques el WhatsApp” i amb l’UPCCA fem formacions per a la prevenció de conductes addictives.
També participem en el Pla Director de la Policia Nacional per a la millora de la convivència dels centres educatius.
Des de la línia estratègia de benestar físic
Llibre de receptes “Esmorzars saludables i sostenibles” 3r trimestre.

Foment d’activitats esportives “cursa”


Celebració diades curs 2024-25







Este PIEE ha rebut una assignació econòmica per pat de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-Compartir Igual Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generals, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet algna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria.