Els dies 6 i 7 de juny, vam tindre l’honor de participar en una enriquidora jornada de formació a càrrec d’Adela Estornell. Durant 8 hores, el professorat de diverses famílies professionals es va reunir per a abordar temes crucials relacionats amb la nova llei de Formació Professional (FP), els resultats d’aprenentatge i les metodologies actives.
Adela Estornell ens va guiar a través d’una anàlisi detallada i comprensiva de la nova llei d’FP, destacant les seues implicacions i oportunitats per a millorar la qualitat educativa. La claredat i profunditat de les seues explicacions ens van permetre entendre millor les reformes i adaptar-nos eficaçment als canvis.
A més, es va dedicar un espai significatiu a la discussió sobre els resultats d’aprenentatge. Estornell va emfatitzar la importància de dissenyar avaluacions que reflectisquen de manera precisa les competències adquirides pels estudiants, promovent un enfocament més pràctic i orientat a la realitat laboral.
Un dels punts més destacats de la jornada va ser l’exploració de metodologies actives. Adela va compartir diverses estratègies innovadores per a fomentar la participació i el compromís dels estudiants, assegurant que l’aprenentatge siga dinàmic i significatiu. Des de l’aprenentatge basat en projectes fins a tècniques de ludificació, aquestes metodologies ens brinden eines valuoses per a revitalitzar les nostres pràctiques docents.
La interacció i l’intercanvi d’experiències entre els participants van enriquir encara més la jornada, permetent un aprenentatge col·laboratiu i la creació d’una xarxa de suport entre professionals de diferents àrees.
En resum, aquestes jornades van ser una experiència formativa excepcional que ens ha equipat amb coneixements i eines clau per a afrontar els desafiaments actuals de l’educació en FP. Agraïm a Adela Estornell per la seua dedicació i professionalisme, i esperem implementar l’aprés per a continuar millorant la qualitat del nostre ensenyament.
Fechas: 6 y 7 de junio
Duración: 8 horas
Ponente:Adela Estornell
Temas abordados:Nueva ley de FP, resultados de aprendizaje, metodologías activas