Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu

Per tal d’adaptar la duració i les condicions de realització de la prova unificada de certificació a les característiques de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, aquest haurà d’acreditar la seua situació personal mitjançant certificats o documents expedits per l’administració competent.

Procediment de sol·licitud d’adaptació:

1. L’alumnat que acredite necessitats específiques de suport educatiu ha de sol·licitar el tipus d’adaptació en el mateix moment d’efectuar la matrícula telemàtica, adjuntant els documents pertinents en un sol arxiu en format PDF. Per tant, no ha d’entregar presencialment en la secretaria del centre cap documentació relativa a la sol·licitud d’adaptació.

2. Les sol·licituds que no indiquen i adjunten la documentació pertinent no podran acollir-se a l’adaptació de la prova.

3. L’alumnat matriculat oficialment en les EOI que ja tinga reconeguda la seua adaptació per al curs 2023-2024 no haurà de sol·licitar-la de nou en el tràmit telemàtic.

4. L’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu que s’inscriga en més d’una prova haurà de sol·licitar una adaptació per cadascuna de les llengües en què vulga presentar-se, i haurà d’adjuntar en cada cas la documentació pertinent.

5. La Direcció General de Centres Docents i la Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa designaran una comissió encarregada de la valoració de les sol·licituds presentades i l’emissió d’un informe que determine les necessitats específiques de suport educatiu de l’alumna o l’alumne i, si és el cas, la proposta d’adaptació per a cada examen. Per a elaborar l’informe es tindran en compte les adaptacions, acreditades amb la documentació corresponent, que s’han realitzat a l’alumna o l’alumne durant la seua escolarització, llevat que es tracte de situacions sobrevingudes degudament acreditades.

6. Una vegada resoltes les sol·licituds, la Direcció General de Centres Docents comunicarà totes les adaptacions, autoritzades i no autoritzades, a cadascuna de les EOI en què es realitzarà la prova unificada de certificació perquè la direcció d’aquestes notifique la resolució de l’adaptació a les persones interessades.

7. El cronograma dels tràmits del procés de sol·licitud d’adaptacions de les proves de certificació és el que figura en l’annex III d’aquesta resolució.