NECESSITATS D’ADAPTACIONS EDUCATIVES
Consulteu tota la informació relativa a l’alumnat amb NESE
Què són les adaptacions en l’EOI?
L’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu pot sol·licitar que se li concedisquen adaptacions que li permeten participar en les proves en condicions d’equitat, d’acord amb les seues necessitats personals. Des de l’any 2025, les escoles, en coordinació amb la UEO, determinaran quines mesures s’han d’adoptar en funció de les necessitats documentades per l’alumnat.
Aquestes mesures d’adaptació es realitzaran en les classes presencials i les proves d’avaluació, així com les proves unificades de certificació.

Quins tipus d’adaptació puc sol·licitar?
D’acord amb les instruccions especificades a la resolució, les adaptacions que podran realitzar-se una vegada tramitada la sol·licitud són les següents:
Adaptacions en temps i en espais

- Ampliació del temps per a fer tasques i proves: fins a un 25 %. Es podrà contemplar un increment en este percentatge de manera excepcional, en casos i situacions degudament justificats.
- Pauses durant les proves i compensació de temps en cas de paralització de les proves per necessitat justificada.
- Ubicació específica a l’aula, en funció de les necessitats, si és possible. (Per exemple, primeres files, lluny de sons i/o altres distraccions).
- Adequació de les condicions d’il·luminació.
- Ubicació en una aula de suport.
- Alçar-se dins de l’aula.
- Eixir de l’aula (bany, passadís, etc.).
- Menjar o beure a l’aula.
- Autoadministració de medicació.
Adaptacions en el format de tasques i proves

- Text amb font de lletra accessible.
- Braille o combinació de Braille amb altres formats.
- Edició sense taules ni imatges.
- Reproducció addicional de les audicions relacionades amb la comprensió oral.
- Descripció de gràfics, mapes, imatges, etc.
- Substitució de colors per trames o escales de grisos.
- Lectura en veu alta dels enunciats.
- Proporcionar per altres mitjans les instruccions orals que es donen per a fer tasques i proves.
- Ús de suports visuals.
- Afavorir la lectura labiofacial sempre que no s’entre en contradicció amb els criteris d’avaluació del nivell corresponent.
Recursos tècnics i materials (d’acord amb la disponibilitat)

- Dispositiu electrònic lliure de contingut, sense corrector ortogràfic i sense connexió a internet.
- Programari específic (magnificador de pantalla, Jaws…)
- Comunicador.
- Emissora digital.
- Auriculars.
- Lupa.
- Màquina Perkins.
- Braille parlat.
- Programari general.
- Mobiliari adaptat (taula adaptada / cadira adaptada).
- Plantilla de paper pautat.
- Transparència de color per a llegir les preguntes.
- Altres productes de suport i dispositius tecnològics per a l’accés a la informació, a la comunicació, a la mobilitat i a l’autonomia personal.
- Mascareta comunicativa per a facilitar la lectura labiofacial.
Suports personals

- Atenció més personalitzada per part de les persones responsables en tasques i proves.
- Lectura en veu alta dels enunciats.
- Proporcionar per altres mitjans les instruccions orals.
Quina documentació cal que aporte amb la meua sol·licitud?
Per tal de sol·licitar les adaptacions d’accés, és important que us assegureu que teniu tota la documentació necessària. A continuació, trobareu un llistat de documents que haureu d’entregar:
- Annex I, que és el document de sol·licitud formal d’adaptació d’accés en les escoles oficials d’idiomes valencianes.
- Podreu aportar qualsevol dels següents tipus de documents per a donar suport a la vostra sol·licitud:
- Informe sociopsicopedagògic.
- Informe de mesures de nivell II i III, i informe de mesures de nivell III i IV, si escau.
- Certificat del grau de discapacitat amb dictamen tècnic facultatiu, vigents en el moment de la sol·licitud i emesos pel centre de valoració i orientació de discapacitats que corresponga.
- Informes clínics o certificats mèdics, d’una antiguitat no superior a dos anys i emesos pels professionals del sistema públic de salut que tracten habitualment a la persona sol·licitant.
- Informes psicològics, elaborats per persones col·legiades de psicologia clínica.
Com puc tramitar la meua sol·licitud?
En EOI

- L’alumnat, o les persones representants legals en el cas de ser menor d’edat, ha de presentar la sol·licitud d’adaptació (annex I), juntament amb la documentació que acredite la seua situació personal, a la secretaria de l’escola en la qual sol·licita la matrícula. En el cas de l’EOI Torrent, cal enviar-la a 46031337+nese@edu.gva.es.
- La direcció de l’EOI traslladarà al departament didàctic de la llengua que estudia la persona sol·licitant, per a que, junt amb professionals de la UEO, analitzen el cas.
- L’escola resoldrà la sol·licitud i li la traslladarà a l’alumnat sol·licitant o a les persones representants legals.
- El professorat tutor o responsable la registrarà al Mòdul d’Inclusió corresponent.
A les proves de certificació (PUC)

- L’alumnat, o les persones representants legals en el cas de ser menor d’edat, ha de presentar la documentació que acredite la seua situació personal, exclusivament de forma telemàtica a través de l’aplicació d’inscripció a la prova adient i en el període establert en la convocatòria.
- Les persones sol·licitants hauràn d’aportar la documentació encara que ja l’hagen demanat per al curs actual.
- L’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu que s’inscriga en més d’una prova haurà de sol·licitar una adaptació per cadascuna de les llengües en què vulga presentar-se, i haurà d’adjuntar en cada cas la documentació pertinent.
Tinc més dubtes.
Si no heu trobat la informació que necessitaveu, podeu contactar amb 46031337@edu.gva.es per a realitzar qüestions específiques sobre necessitats especials educatives.