Erasmus+ a MFR du Bergeracois, Burdeos (França) Departament de FOL

Tres membres del departament de Formació i Orientació Laboral de CIP FP Batoi, Victorià Sanchis, Maria Mateu i Eva Ferrero hem estat a la població de La Force, molt propera a la ciutat de Bergerac a França. Vàrem coincidir amb una companya turca i 4 alumnes seus i poguérem saber com desenvolupaven ells el seu sistema d´educació turc, a la volta explicàrem com treballem al nostre CIP FP Batoi i coneguérem el sistema francès.

Dies de treball directament amb la MFR du Bergeracois, centre d´ensenyament alternatiu que combina directament el món acadèmic amb les tasques professionals directament més properes a la zona que pertanyen.  El seu alumnat està dividit en dos classes la primera els dos últims anys de estudis secundaris( 14-16 anys) i la segona primer i segon d’estudis superiors ( 16-18 anys), especialitzats en la branca comercial i sòcio-sanitària.

Vam visitar l´Escola Calandreta a la ciutat de Bergerac, amb un sistema d´aprenentatge basat amb la metodologia Montessori i que les classes les fan amb Occità, qüestió  que ens va agradar per la possibilitat de poder fer Erasmus del nostre alumnat a esta escola per la semblança amb la nostra llengua mare.

Vos deixem estes imatges tant de la nostra estada, com de les visites efectuades i del Centre MFR du Bergeracois.