III Jornades de Ciberseguretat Batoi

Les terceres jornades de ciberseguretat Batoi es van celebrar al CIP FP Batoi recentment, amb la participació del professorat i alumnes del curs d’especialització en ciberseguretat. Aquest esdeveniment, possible gràcies a la col·laboració del centre educatiu i empreses patrocinadores com Mutua Levante, Sollutia i ESET, va oferir ponències i tallers sobre diversos aspectes de la seguretat informàtica.

Durant les jornades, s’hi van presentar experiències professionals, investigacions i pràctiques actuals en el camp de la ciberseguretat. Destacats ponents com Ramon Onrubia, Josep Albors, Juanma Ferrer, Juane Llopis, Àngel Vilaplana, Javier García, Luis Samblas, Adolfo Albaladejo, Alberto Abad, José Javier Pastor i Fèlix Gómez van abordar temes com la comunicació en ciberseguretat, protocols d’actuació, investigacions sobre ciberdelinqüència i tècniques d’ensenyament i pràctica en seguretat informàtica.

Els tallers pràctics van tractar temes com l’aplicació de la intel·ligència artificial en ciberseguretat i la configuració de HoneyPots, una eina per detectar atacs informàtics. En general, les jornades van servir com a plataforma d’intercanvi d’idees i experiències entre empreses, professors i alumnes sobre l’educació en seguretat informàtica i la necessitat de més professionals en aquest àmbit.