Projecte d’Aprenentatge- Servei CIPFP Batoi- IES Pare Vitoria en col·laboració amb el Comité espanyol d’ACNUR.

L’alumnat de 1r de TASOCT i de 2n d’Integració Social, han estat rebent formació per part del Comité espanyol d’ACNUR durant diferents sessions, en les quals van aprendre a diferenciar els conceptes de; persones refugiades, persones migrants, persones desplaçades internes, persones apàtrides, persones sol·licitants d’asil o persones retornades. L’aprenentatge es va fer a través de l’escolta i el diàleg amb testimonis reals, simulacions de situacions basades en casos reals, lectures de poemes que constaten els sentiments i vivències de les persones que han hagut de desplaçar-se forçosament dels seus països, desmitificant així mites i desenvolupant la seua empatia cap a aquestes situacions que malauradament pateixen milers de persones arreu del món a causa de les crisis humanitàries.

El Comité espanyol d’ACNUR, fa una tasca educativa de sensibilització i promociona la defensa dels Drets Humans i l’acollida inclusiva.

A banda de la sensibilització portada a terme amb l’alumnat del CIPFP Batoi, també els van formar en el disseny de tallers de sensibilització, per tal de convertir-los en agents transformadors, dotant-los de ferramentes i capacitats per portar a terme intervencions socioeducatives que promoguen valors d’acollida i integració mitjançant la sensibilització i conscienciació en matèria d’asil i Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Amb aquestes ferramentes i formació l’alumnat de 1r de TASOCT i 2n d’Integració Social, va traslladar aquest aprenentatge en forma d’un taller de sensibilització i conscienciació a l’alumnat de l’IES Pare Vitoria, de 1r d’ESO i 3r d’ESO en la seua 41ª Setmana Cultural, anomenat Taller d’Acollida inclusiva a les persones refugiades. Mitjançant la realització de dinàmiques de dramatització, de simulació de situacions reals, de lectura de testimonis i de jocs de taula que reproduïen situacions de conflicte, l’alumnat del CIPFP Batoi va transmetre a l’alumnat de l’IES Pare Vitoria una sèrie de conceptes en relació a les persones refugiades i desplaçades. Baix la metodologia i la intenció de fer CONNECTAR, EMPATITZAR, REFLEXIONAR I COOPERAR, es va transmetre la Cultura de la pau i l’acollida inclusiva.