El divendres 24 de gener l’alumnat va tornar a gaudir del “Apadrinament lector” en la qual els alumnes i alumnes de nivells superiors s’han convertit en madrines i padrins lectors dels alumnes/as de nivells inferiors.
Una gran activitat que els encanta i així vam poder gaudir també d’un matí solejat
Durant el primer trimestre, la classe de 1r ha treballat mitjançant estacions d’aprenentatge. Les estacions d’aprenentatge són activitats diverses realitzades simultàniament en les quals l’alumnat treballa sòl o acompanyat utilitzant materials específics de l’àrea per a explorar i expandir les seues capacitats. Quan l’alumnat arriba a l’estació, les primeres vegades té un guió de treball que li especifica què ha de fer, o a vegades rep l’explicació prèviament. Quan va avançant en l’aprenentatge ja pren la iniciativa de l’activitat a realitzar per si mateix.
Amb esta metodologia es busca:
– Fomentar l’aprenentatge significatiu a partir de continguts didàctics lúdics.
– Proporcionar millor atenció a tot l’alumnat, per a aconseguir un desenrotllament integral d’este.
– Atendre la diversitat de l’alumnat, els diferents ritmes i estils d’aprenentatge.
– Resoldre problemes emprant diferents mètodes i estratègies.
Utilitzar materials que resulten atractius per a l’alumnat.
– Fomentar l’autonomia de l’alumnat a partir de la presa de decisions.
– Propiciar el pensament crític.
– Treballar de manera col·laborativa i cooperativa.
L’equip d’animació, APE, de l’empresa de menjador CAPS , ha realitzat un taller durant el matí del dijous 23/01/2025 amb l’alumnat d’infantil i 1r y2º de primària ”EL MATÍ SALUDABLE”.
Este taller ha tingut com a fil d’animació que parla sobre ELS HÀBITS SALUDABLES, tant físics com emocionals. L’activitat s’ha realitzat al pati del col·legi .
El passat 20 de desembre de 2024 tot el centre educatiu es va desplaçar al jardí Botànic de València per a celebrar una dia de CONVIVÈNCIA DE CENTRE
Des del Gabinet de Didàctica del Botànic es van organitzar diferents propostes didàctiques perquè els xiquets/as pogueren connectar amb la naturalesa i aprendre de botànica al mateix temps.
Ens va fer molt bon temps i vam poder gaudir també de la visita a l’aire lliure.
Els mes xicotets/as (infantil) van poder descobrir i valorar l’entorn natural més pròxim, amb una activitat pràctica on els alumnes/as van poder manipular materials naturals com a terra i llavors (taller de plantar), o plantes i espècies seques (taller d’aromàtiques), i també aprendre de la reutilització de materials (taller de paper reciclat). A més, es va fomentar el treball en equip i l’atenció a les diverses consignes per a aconseguir els objectius.
En primària, es va complementar la visita amb una activitat de taller que va consistir en una pràctica de laboratori o un taller de manipulació de materials ajudats de suports didàctics com a presentacions Power Point, maquetes, cartelleria, mostres, exposicions, etc. Tallers com “El color de les fulles”, “L’edat dels arbres” o “L’aroma de les plantes ” van ser entre altres els tallers que van rebre l’alumnat de primària .
El Ceip Luis Vives celebra el Dia de la Diversitat Funcional .Este dia va ser declarat en 1992 per l’Assemblea General de les Nacions Unides.
Hem volgut donar VISIBILITAT a les HABILITATS que tots/as TENIM
#Ací us deixem un vídeo que amb moltíssima il·lusió hem gravat en el centre durant estos dies.Tota una experiència!
Altres activitats proposades per a la celebració d’este dia han sigut : El dia 4 col·laboració amb CODIFIVA (Coordinació amb persones amb Diversitat Funcional de la Comunitat Valenciana) i la setmana del 9 al 12 de desembre Tallers sense Barreres en col·laboració amb la Fundació Bancaixa de 3r a 6é de primària
L’alumnat d’Infantil també va poder gaudir dels TALLERS SENSORIALS , treballant els 5 sentits i i va ser una gran experiència per a tot l’alumnat Què bé s’ho van passar!
Ací us deixem un conte contat per 3 alumnes/as del Ceip Luis Vives en col·laboració amb un pare perquè puguen entendre el fenomen de la Dana els xiquets i xiquetes
Gràcies a la col·laboració i dedicació per a fer este conte a:
En esta activitat 40 alumnes de l’assignatura Didàctica de les Ciències, del Grau en Mestre/a d’Educació Primària de la Facultat de Magisteri (Universitat de València) han fet propostes didàctiques que ells mateixos han dissenyat, en viu, amb l’alumnat de primària de l’escola. Les propostes didàctiques (classes) han tractat sobre un tema de ciències naturals i han tingut com objectiu, a més de l’aprenentatge sobre eixe tema en concret, la immersió en allò que denominem “destreses procedimentals” en ciències: observar, fer hipòtesi, experimentar, dissenyar, mesurar, concloure, etc. La idea fonamental de l’activitat és que l’alumnat es familiaritze amb les tasques que fa un científic o una científica en la vida real i aprenguen alguns d’eixos procediments. Ha sigut una experiència molt enriquidora per als propis alumnes de Magisteri, ja que després d’un curs aprenent com enfocar propostes didàctiques d’esta manera, han tingut l’oportunitat de posar-les en pràctica en una escola real. Les proposta ha sigut molt enriquidora també per als #xiquet i #xiquet, ja que han rebut mestres en formació i han gaudit d’una activitat indagatòria, experimental o de modelització en un tema de ciències. I finalment, ha resultat també molt interessant per als mestres/as en actiu de l’escola, que poden intercanviar experiències amb l’alumnat en formació.
46012306
Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites
Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.