APADRINAMENT LECTOR

El divendres 24 de gener l’alumnat va tornar a gaudir del “Apadrinament lector” en la qual els alumnes i alumnes de nivells superiors s’han convertit en madrines i padrins lectors dels alumnes/as de nivells inferiors.

Una gran activitat que els encanta i així vam poder gaudir també d’un matí solejat

ESTACIÓ MATEMÀTICA MANIPULATIVA

Durant el primer trimestre, la classe de 1r ha treballat mitjançant estacions d’aprenentatge. Les estacions d’aprenentatge són activitats diverses realitzades simultàniament en les quals l’alumnat treballa sòl o acompanyat utilitzant materials específics de l’àrea per a explorar i expandir les seues capacitats. Quan l’alumnat arriba a l’estació, les primeres vegades té un guió de treball que li especifica què ha de fer, o a vegades rep l’explicació prèviament. Quan va avançant en l’aprenentatge ja pren la iniciativa de l’activitat a realitzar per si mateix.  

 Amb esta metodologia es busca:  

 – Fomentar l’aprenentatge significatiu a partir de continguts didàctics lúdics.  

 – Proporcionar millor atenció a tot l’alumnat, per a aconseguir un desenrotllament integral d’este.  

 – Atendre la diversitat de l’alumnat, els diferents ritmes i estils d’aprenentatge.  

 – Resoldre problemes emprant diferents mètodes i estratègies.  

Utilitzar materials que resulten atractius per a l’alumnat.  

 – Fomentar l’autonomia de l’alumnat a partir de la presa de decisions.  

 – Propiciar el pensament crític.  

 – Treballar de manera col·laborativa i cooperativa.  

MATÍ SALUDABLE

L’equip d’animació, APE, de l’empresa de menjador CAPS , ha realitzat un taller durant el matí del dijous 23/01/2025 amb l’alumnat d’infantil i 1r y2º de primària  ”EL MATÍ SALUDABLE”.

Este taller ha tingut com a fil d’animació que parla sobre ELS HÀBITS SALUDABLES, tant físics com emocionals. L’activitat s’ha realitzat al pati del col·legi .

DIA DE CONVIVÈNCIA

El passat 20 de desembre de 2024 tot el centre educatiu es va desplaçar al jardí Botànic de València per a celebrar una dia de CONVIVÈNCIA DE CENTRE

Des del Gabinet de Didàctica del Botànic es van organitzar diferents propostes didàctiques perquè els xiquets/as pogueren connectar amb la naturalesa i aprendre de botànica al mateix temps.

Ens va fer molt bon temps i vam poder gaudir també de la visita a l’aire lliure. 

Els mes xicotets/as (infantil) van poder descobrir i valorar l’entorn natural més pròxim, amb una activitat pràctica on els alumnes/as van poder manipular materials naturals com a terra i llavors (taller de plantar), o plantes i espècies seques (taller d’aromàtiques), i també aprendre de la reutilització de materials (taller de paper reciclat). A més, es va fomentar el treball en equip i l’atenció a les diverses consignes per a aconseguir els objectius.

En primària, es va complementar la visita amb una activitat de taller que va consistir en una pràctica de laboratori o un taller de manipulació de materials ajudats de suports didàctics com a presentacions Power Point, maquetes, cartelleria, mostres, exposicions, etc. Tallers com “El color de les fulles”, “L’edat dels arbres” o “L’aroma de les plantes ” van ser entre altres els tallers que van rebre l’alumnat de primària .

TOTA UNA EXPERIÈNCIA A l’aire lliure !!!!!

DE CAMÍ AL JARDIN BOTÀNIC

BOTÀNIC

TALLER DE TARDOR

L’alumnat d’infantil ha preparat i degustat un deliciós esmorzar de fruites de tardor amb la col·laboració de diverses famílies.

Ha sigut molt deliciós!

Moltes gràcies per la vostra col·laboració

Dia 3 desembre:Dia de la Diversitat Funcional

El Ceip Luis Vives celebra el Dia de la Diversitat Funcional .Este dia va ser declarat en 1992 per l’Assemblea General de les Nacions Unides.

Hem volgut donar VISIBILITAT a les HABILITATS que tots/as TENIM

#Ací us deixem un vídeo que amb moltíssima il·lusió hem gravat en el centre durant estos dies.Tota una experiència!

Altres activitats proposades per a la celebració d’este dia han sigut : El dia 4 col·laboració amb CODIFIVA (Coordinació amb persones amb Diversitat Funcional de la Comunitat Valenciana) i la setmana del 9 al 12 de desembre Tallers sense Barreres en col·laboració amb la Fundació Bancaixa de 3r a 6é de primària

L’alumnat d’Infantil també va poder gaudir dels TALLERS SENSORIALS , treballant els 5 sentits i i va ser una gran experiència per a tot l’alumnat Què bé s’ho van passar!

CODIFIVA

FUNDACIÓ BANCAIXA

Esperem que us agrade!

ESCOLA FAMÍLIES

El passat 11 de novembre de va celebrar una xarrada “Espai Famílies” en l’IES Abastos de València

Gràcies a la col·laboració amb l’institut per poder oferir estes xarrades a totes les famílies del Ceip Luis Vives

CONTE DANA

Ací us deixem un conte contat per 3 alumnes/as del Ceip Luis Vives en col·laboració amb un pare perquè puguen entendre el fenomen de la Dana els xiquets i xiquetes

Gràcies a la col·laboració i dedicació per a fer este conte a:

Col·laboració Especial:Victor Estellés

Alumnat: Irene, Vera i Dani

Direcció: Lucía Agustí

Esperem que us agrade!

Moltes gràcies.

Dia de la Ciència en el CEIP Luís Vives. Activitat d’intercanvi d’experiències entre l’alumnat de la Facultat de Magisteri i l’escola per a fomentar l’aprenentatge de les ciències per indagació

24 d’octubre de 2024 des de les 9h – 10.45/11h

En esta activitat 40 alumnes de l’assignatura Didàctica de les Ciències, del Grau en
Mestre/a d’Educació Primària de la Facultat de Magisteri (Universitat de València) han fet
propostes didàctiques que ells mateixos han dissenyat, en viu, amb l’alumnat de primària de
l’escola.
Les propostes didàctiques (classes) han tractat sobre un tema de ciències naturals i han tingut com
objectiu, a més de l’aprenentatge sobre eixe tema en concret, la immersió en allò que
denominem “destreses procedimentals” en ciències: observar, fer hipòtesi, experimentar,
dissenyar, mesurar, concloure, etc. La idea fonamental de l’activitat és que l’alumnat es
familiaritze amb les tasques que fa un científic o una científica en la vida real i aprenguen
alguns d’eixos procediments.
Ha sigut una experiència molt enriquidora per als propis alumnes de Magisteri, ja que després d’un
curs aprenent com enfocar propostes didàctiques d’esta manera, han tingut l’oportunitat de
posar-les en pràctica en una escola real.
Les proposta ha sigut molt enriquidora també per als #xiquet i #xiquet, ja que han rebut mestres en formació i
han gaudit d’una activitat indagatòria, experimental o de modelització en un tema de ciències.
I finalment, ha resultat també molt interessant per als mestres/as en actiu de l’escola, que poden
intercanviar experiències amb l’alumnat en formació.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies