Formació per a la acreditació en CDD A2

Formació específica d'acreditació en competència digital docent: nivell A2

Boton A2_val

 

És una formació en línia que cobreix els indicadors del nivell A2 del MRCDD. En acabar aquesta formació se certificaran 50 hores.

Formació finalitzada

Objetius

  • Conéixer i aplicar, amb ajuda, les tecnologies de comunicació més utilitzades en els contextos educatius, així com les seues polítiques d'ús.
  • Utilitzar, amb ajuda, les tecnologies de col·laboració.
  • Reflexionar conjuntament sobre aspectes tècnics i metodològics en utilitzar les tecnologies digitals en la pràctica docent.
  • Conéixer i aplicar, de forma tutelada, les mesures adequades per protegir les dades personals, la privacitat, la seguretat i els drets digitals en utilitzar les tecnologies digitals en contextos educatius.
  • Utilitzar de forma tutelada les eines d'autoria per aplicar els criteris adequats, editar i crear continguts digitals de qualitat orientats al context educatiu.
  • Conéixer i aplicar, de forma guiada, entorns segurs de compartició de continguts seguint els estàndards.
  • Incloure, amb ajuda, les tecnologies digitals en la programació didàctica.
  • Seleccionar i aplicar, de forma tutelada, les tecnologies digitals per a la comunicació e interacció en situacions d'ensenyament i aprenentatge.
  • Aplicar, sota supervisió, les tecnologies digitals en situacions d'aprenentatge autorregulat.
  • Utilitzar, amb ajuda, les tècniques, mitjans e instruments per a l'avaluació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, emprant tecnologies digitals.
  • Utilitzar, de forma tutelada, les tecnologies digitals per a obtenir, tractar, visualitzar, analitzar e interpretar les dades recollides en l'avaluació dels processos d'ensenyament i aprenentatge.
  • Aplicar, sota supervisió, les tecnologies digitals per informar sobre els processos d'avaluació i orientar l'ensenyament i l'aprenentatge a partir d'aquestes valoracions.
  • Utilitzar, amb ajuda, les tecnologies digitals per facilitar l'accessibilitat i inclusió de tot l'alumnat.
  • Fer un ús adequat, sota supervisió, de les tecnologies digitals per respondre a les necessitats individuals dels alumnes i dels criteris pedagògics per al seu ús.
  • Conéixer i comprendre la manera com les tecnologies digitals poden afavorir el compromís actiu dels alumnes amb el seu aprenentatge, així com aplicar-les amb ajuda per a aquest objectiu.
  • Contextualitzar i aplicar, de forma tutelada, en la seua proposta didàctica els aspectes tècnics implicats en l'alfabetització mediàtica, en el tractament d'informació i dades, així com els criteris didàctics per a la seua ensenyança i aprenentatge.
  • Contextualitzar i aplicar, amb ajuda, en la seua proposta didàctica els aspectes implicats en els processos de comunicació i col·laboració en entorns digitals, així com els criteris didàctics perquè l'alumnat aprenga a emprar aquestes eines i aprenga a construir la seua ciutadania e identitat digital de forma responsable i segura.
  • Contextualitzar i aplicar, de forma tutelada, en la seua proposta didàctica els aspectes tècnics implicats en el desenvolupament de la competència digital dels alumnes per crear continguts digitals, així com els criteris didàctics per a la seua ensenyança i aprenentatge.
  • Contextualitzar i aplicar amb ajuda en la seua proposta didàctica els aspectes implicats en la utilització responsable i saludable de les tecnologies digitals, així com els criteris didàctics perquè l'alumnat adquireixi hàbits d'ús segur i adopte decisions reflexives.
  • Contextualitzar i aplicar amb ajuda en la seua proposta didàctica els aspectes didàctics implicats en el desenvolupament de la competència dels alumnes per aprendre a utilitzar la tecnologia com a mitjà per resoldre problemes i cobrir les seues necessitats en el context d'una societat digital.

Continguts

  • Àrea 1: Compromís professional. Ús de les tecnologies digitals per a la comunicació; la coordinació, participació i col·laboració dins del centre educatiu i amb altres professionals externs; la millora de l'exercici a partir de la reflexió sobre la pròpia pràctica; el desenvolupament professional i la protecció de les dades personals, la privadesa,la seguretat i el benestar digital de l'alumnat en l'exercici de les seves funcions. Nivell A2.
  • Àrea 2: Continguts digitals. Investigació, modificació, creació i compartició de continguts digitals educatius. Nivell A2.
  • Àrea 3: Ensenyament i aprenentatge. Gestió i organització de l'ús de les tecnologies digitals a l'ensenyament i l'aprenentatge. Nivell A2
  • Àrea 4: Avaluació i retroalimentació. Utilització de tecnologies i estratègies digitals per millorar l'avaluació, tant de l'aprenentatge de l'alumnat com del procés d'ensenyament-aprenentatge propi. Nivell A2.
  • Área 5: Apoderament de l’alumnat. Ús de les tecnologies digitals per millorar la inclusió, l’atenció a les diferències individuals i el compromís actiu de l’alumnat amb el seu aprenentatge. Nivell A2. 
  • Àrea 6: Desenvolupament de la competència digital de l’alumnat. Capacitació de l'alumnat per utilitzar de forma creativa i responsable les tecnologies digitals per a la informació, la comunicació, la participació segura a la societat digital, la creació de continguts, el benestar, la preservació de la privadesa, la resolució de problemes i el desenvolupament de projectes personals. Nivell A2.
LOGOS FSE VALENCIÀ

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies