Formació per a la acreditació en CDD B1

Formació específica d'acreditació en competència digital docent: nivell B1

Boton B1 val

 

És una formació en línia que cobreix el indicadors del nivell B1 del MRCDD. Al finalitzar esta formació se certificaran 60 hores.

Formació finalitzada

Objetius

  • Aplicar de manera convencional les tecnologies de comunicació i les seues polítiques d'ús en el context educatiu.
  • Adoptar i utilitzar de forma autònoma les tecnologies de col·laboració establertes en el context educatiu.
  • Aplicar de forma autònoma les mesures corresponents per protegir les dades personals, la privacitat, la seguretat i els drets digitals quan s'utilitzen tecnologies digitals en contextos educatius.
  • Aplicar de forma autònoma els criteris de cerca per a la selecció de continguts digitals, afavorint la motivació i participació de l'alumnat segons el context de la pràctica educativa.
  • Utilitzar de forma convencional les eines d'autoria per aplicar els criteris adequats, editar i crear continguts digitals de qualitat orientats al context educatiu i respectar la normativa vigent sobre propietat intel·lectual.
  • Utilitzar de manera autònoma entorns segurs de compartició de continguts seguint els estàndards.
  • Incloure en la programació didàctica els recursos i les tecnologies digitals proporcionades per l'autoritat educativa.
  • Aplicar de manera convencional les tecnologies digitals per a la comunicació e interacció en situacions d'ensenyament i aprenentatge, resolent els problemes que puguen sorgir.
  • Aplicar de manera autònoma les tecnologies digitals en situacions d'aprenentatge.
  • Utilitzar de manera convencional plataformes digitals, Mitjans e instruments per a l'avaluació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, emprant tecnologies digitals.
  • Utilitzar de forma autònoma les tecnologies digitals per a obtenir, tractar, visualitzar, analitzar e interpretar les dades recollides en l'avaluació dels processos d'ensenyament i aprenentatge.
  • Aplicar convencionalment les tecnologies digitals per a informar sobre els processos d'avaluació i orientar l'ensenyament i l'aprenentatge a partir d'aquestes valoracions.
  • Utilitzar convencionalment les tecnologies digitals per a facilitar l'accessibilitat i inclusió de tot l'alumnat.
  • Fer un ús adequat de les tecnologies digitals per a respondre a les necessitats individuals de l'alumnat i als criteris pedagògics per al seu ús.
  • Conéixer i comprendre la manera com les tecnologies digitals poden afavorir el compromís actiu de l'alumnat amb el seu aprenentatge i aplicar-les amb aquest objectiu.
  • Contextualitzar i aplicar de forma autònoma en la seua proposta didàctica els aspectes tècnics implicats en l'alfabetització mediàtica i en el tractament d'informació i dades, així com els criteris didàctics.
  • Contextualitzar i aplicar de forma autònoma en la seua proposta didàctica els aspectes implicats en els processos de comunicació i col·laboració en entorns digitals, així com els criteris didàctics perquè l'alumnat aprenga a emprar aquestes eines i a construir la seua ciutadania e identitat digital de forma responsable i segura.
  • Contextualitzar i aplicar de forma convencional en la seua proposta didàctica els aspectes tècnics implicats en el desenvolupament de la competència digital de l'alumnat per a crear continguts digitals i els criteris didàctics per al seu ensenyament i aprenentatge.
  • Contextualitzar i aplicar autònomament en la seua proposta didàctica els aspectes implicats en la utilització responsable i saludable de les tecnologies digitals així com els criteris didàctics perquè l'alumnat adquirisca hàbits d'ús segur i adopte decisions reflexives.
  • Contextualitzar i aplicar convencionalment en la seua proposta didàctica els aspectes didàctics implicats en el desenvolupament de la competència de l'alumnat perquè aprenga a utilitzar la tecnologia com a mitjà per a resoldre problemes i cobrir les seues necessitats en el context d'una societat digital.

 

Continguts

  • Àrea 1:Compromís professional. Ús de les tecnologies digitals per a la comunicació; la coordinació, participació i col·laboració dins del centre educatiu i amb altres professionals externs; la millora de l'exercici a partir de la reflexió sobre la pròpia pràctica; el desenvolupament professional i la protecció de les dades personals, la privadesa,la seguretat i el benestar digital de l'alumnat en l'exercici de les seves funcions. Nivell B1.
  • Àrea 2:Continguts digitals. Investigació, modificació, creació i compartició de continguts digitals educatius. Nivell B1
  • Àrea 3:Ensenyament i aprenentatge. Gestió i organització de l'ús de les tecnologies digitals a l'ensenyament i l'aprenentatge. Nivell B1
  • Àrea 4: Avaluació i retroalimentació. Utilització de tecnologies i estratègies digitals per millorar l'avaluació, tant de l'aprenentatge de l'alumnat com del procés d'ensenyament-aprenentatge propi. Nivell B1.
  • Área 5: Apoderament de l’alumnat. Ús de les tecnologies digitals per millorar la inclusió, l’atenció a les diferències individuals i el compromís actiu de l’alumnat amb el seu aprenentatge. Nivell B1. 
  • Àrea 6: Desenvolupament de la competència digital de l’alumnat. Capacitació de l'alumnat per utilitzar de forma creativa i responsable les tecnologies digitals per a la informació, la comunicació, la participació segura a la societat digital, la creació de continguts, el benestar, la preservació de la privadesa, la resolució de problemes i el desenvolupament de projectes personals. Nivell B1.
LOGOS FSE VALENCIÀ

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies