Comencem el curs 2016/2017

Un curs nou va començar el passat dijous 8 de setembre, coincidint com sempre amb el final de les Festes de la Mare de Deu de Gràcia de Vila-real.

Com ja va sent habitual, comencem curs amb importants novetats. El que no canvia és la desitjada tornada a la normalitat després de les vacances d’estiu de tots els sectors de la comunitat educativa, alumnes, famílies i docents i personal no docent.

Entre les novetats destacar la implantació en aquest curs del programa Xarx@llibres, que desprès d’un gran esforç conjunt al llarg del més juliol de famílies i mestres, ha permès que l’alumnat de PRI1 i PRI2 puga disposar del Xec llibre per a poder sufragar les despeses dels llibres, i que la resta d’alumnat dels cursos superiors que així ho han decidit les famílies, beneficiar-se del banc de llibres del centre i estalviar-se molts dels diners que en anteriors cursos havien de costejar.

Altra novetat, tot i que ja es va iniciar el passat curs, és que l’alumnat beneficiari d’ajuda assistencial de menjador, pot fer ús de la beca des del primer fins l’últim dia lectiu del curs, és a dir, durant aquest curs del 8 de setembre fins el 20 de juny. Cert és que la no publicació de les llistes definitives  de beneficiaris ha causat prou molèsties tant a les famílies com al funcionament del menjador, tot i que esperem que en breu es resolga aquesta situació i es normalitze, en benefici de tots.

Pel que fa al personal docent del centre, després de les escandaloses i injustes retallades d’anteriors cursos, cal dir que al centre ens continuen faltant els dos mestres que ens van suprimir i que a dia d’avui encara no hem recuperat, pel que els i les mestres del centre van a continuar fent un gran esforç per intentar que aquesta mancança no afecte a la qualitat de l’ensenyament. Ressenyable també que a Educació Infantil, dos mestres que no s’han pogut incorporar per iniciar el curs i que la Conselleria d’Educació, tot i les gestions i l’esforç des del dia 1 de setembre de la direcció del centre no ha substituït, ho han fet o ho faran al llarg d’aquesta setmana, pel que a final de setmana tots els grups tindran a les seues mestres.

D’altres novetats organitzatives ja us anirem informant en quant les anem enllestint.

El que no ha faltat el primer dia és que l’escola s’ha tornat a omplir de vida, des sorolls, de carreres per els passadissos, d’olor al menjar que Pepi prepara al menjador,  de salutacions i com no en els més menuts, alguna que altra llagrimeta que ràpidament s’ha convertit en somriure, però el realment important, el que dona sentit a la vida escolar, és que els vertaders protagonistes de tot açò han tornat, els xiquets i xiquetes que donen sentit a la vida escolar i que han tornat amb totes les ganes del mon de retrobar-se amb els seus companys i mestres i d’emprendre un nou curs carregat de desitjos i expectatives de descobrir tantes i tantes coses.

Especial ha sigut l’entrada dels nous i noves alumnes d’Educació Infanti 3 anys, que de quatre en quatre s’aniran incorporant al llarg d’aquesta setmana, i com no, l’alumnat que el curs passat va finalitzar l’Educació Infantil i han fet el salt a PRI1, esperant conèixer a les seues noves mestres i als qui van a ser els seus nous companys i companyes de grup. També un grup de l’alumnat que va finalitzar l’Educació Primària i que comencen nova etapa a l’institut ens ha volgut acompanyar per contar-nos el seu primer contacte amb el seu nou centre escolar.

Pel que fa als i les mestres, l’alumnat ha pogut conèixer als nous docents que s’han incorporat a la comunitat educativa i que a partir d’aquest curs van a formar part de la família del Col·legi Públic Botànic Calduch. Això si, aquest curs no s’han incorporat dos gran mestres i millors persones que formen part de la història de l’escola, Pilar Ortells Cabedo i Anna Ángeles Sos,  que després de més de 30 anys de docència i més de 20 a l’escola, es van jubilar al llarg del passat curs i que comencen una nova etapa, segurament més relaxada però no menys intensa, després de tota una vida dedicada a la docència i aquesta escola, s’han guanyat merescudament.

Moltes gràcies senyos per deixar-vos la pell per treure aquest escola endavant, us estimem moltíssim!!!

Benvinguts de nou a l’escola, segur que amb l’esforç, la paciència i moltes ganes d’aprendre, gaudirem d’un fantàstic curs!!!

Us deixem unes fotos del primer dia de cole

Recordeu que en aquesta web teniu tota la informació de l’escola