Correllengua 2019

Dimecres 2 d’octubre

S’apropa la festivitat de tots i totes les valencianes, el 9 d’octubre, i el Correllengua torna a les escoles de Vila-real.

Per celebrar aquesta assenyalada data per als i les valencianes, recordeu que se commemora l’entrada a la ciutat de València de les tropes catalanoaragoneses comandades pel rei Jaume I l’any 1238, té lloc una celebració institucional de caràcter autonòmic que té el seu origen directe l’any 1977, quan el Plenari de Parlamentaris proclama aquesta data com a Dia del País Valencià / Comunitat Valenciana / Regió Valenciana.

Amb l’iniciativa d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV), es comença el curs amb el Correllengua, una campanya de tallers escolars, cercaviles i actes als carrers per la llengua i la cultura, que s’inicia l’última setmana de setembre i es perllonga durant tot el mes d’octubre.

Aquest any l’alumnat ha tingut l’oportunitat de gaudir d’un espectacle de la companyia vila-realenca SCURA SPLATS, que porten a totes les escoles “Animàtic”, on a partir dels personatges “robotitzats” obtenen energia a partir dels pensaments i les paraules per transmetre els seu missatge.

I com no , també la Flama de la Llengua visita els centres d’ensenyament que participen, que dies enrere ha encetat el seu camí per tota la geografia valenciana.

Al centre aprofitem la visita de la Flama per iniciar el curs amb tot l’alumnat i els mestres junts, donant la benvinguda al nou alumnat que aquest curs s’ha incorporat a Educació Infantil 3 anys, així com els que han arribat a la resta de cursos. Cal destacar que durant aquesta setmana, els grans de l’escola, els i les xiquetes de PRI6 s’han apropat a les classes d’INF 3 anys per saludar, donar la benvinguda i ajudar als més menuts a pintar i fer les corones que han portat durant la celebració, en homenatge al Rei Fundador, Jaume I. A més, l’alumnat de PRI6, s’ha encarregat de llegir el manifest per la llengua i de fer la dansa de benvinguda.

Us deixem un resum fotogràfic de l’activitat, i per suposat, la foto de grup d’aquest curs

I l’àlbum de l’alumnat de PRI6 ajudant al d’INF3 anys