PRI2 i PRI3 Visiten l’exposició del centenari de la Cooperativa

Divendres 29 de març de 2019

L’alumnat de PRI2 i PRI3 ha visitat la Cooperativa Catòlic Agrària de Vila-real per visitar l’exposició per commemorar els 100 anys compleixen aquest mateix any.

Les activitats han sigut proposades per a que els xiquets i xiquetes de 2n i 3r de primaria coneguen la Cooperativa, què és el que fan i tota la seva historia que es remunta fins al 1919. En aquestes activitats han pogut veure un vídeo on s’explica la història de la Cooperativa, per què va sorgir, com funcionava abans i com funciona a hores d’ara. També han pogut observar tant en el vídeo com en l’exposició, les ferramentes que utilitzaven els antics llauradors i comparar-les amb les que actualment es fan servir.

També han pogut veure com els llauradors treballaven la terra i comparar-ho a com la treballen ara, el procés de selecció de la taronja i el per què algunes taronges tenien un  embolcall i unes altres no.

Per últim, han treballat en un mural sobre les taronges en el que havien de pintar-les amb una esponja i pintura i serà portat al centre la pròxima setmana. L’alumnat ha gaudit molt d’aquesta experiència tant enriquidora amb el objectiu de conèixer un poc més la historia de Vila-real i també la historia de la taronja, una fruita molt important a la nostra terra.