INF5 anys de visita al casc antic i al castell d’Onda

L’alumnat d’INF 5 anys ens hem desplaçat a la localitat d’Onda, on hem pogut visitar el seu casc antic i el seu gran castell.

En arribar, ens estava esperant la nostra guia turística, Laia, que al llarg de tota la visita ens ha explicat tot allò que anàvem veient o preguntàvem fins arribar dalt de tot on esta el castell.

El recorregut ha començat en una de les poques portes que queden en peu de zona amurallada «El portal de San Pere». Per aquest hem accedit al casc antic d’Onda format per molts carrers estrets pels quals hem passejat i observat com eren les seues cases i balcons.

De sobte, hem arribat a la «Plaça d’Almudín» coneguda per tots com la «Font de dins» on hem vist com encara conservava el terra de pedres com antigament i els arcs gòtics de les façanes.

Seguint el recorregut pels carrers del casc antic hem arribat fins l’església de la Sang o de Santa Margarida, l’església de l’Assumpció, el barri de la Moreria, la font de les dos cares o del Sabater, la plaça de la Sinagoga, on es trobava la Jueria i el Portal de València.

A partir de la plaça de la Sinagoga ja hem començat a divisar el castell més prop i per les anomenades «Escaletes dels Gats» hem accedit al Castell, conegut com el «Castell de les 300 Torres».

Ací us deixem l’enllaç al resum fotogràfic de l’activitat

Ja dins dins del castell, hem visitat el museu amb restes arqueològiques i visualitzar una pel·lícula on ens han contat la història del castell. A continuació, en l’explanada del castell on hi ha taules, hem esmorzat i recuperat forces per tornar a l’escola.

Una visita molt interessant on hem visitat llocs amb molt d’encant i après moltes coses noves. L’excursió va anat molt bé gracies a l’ajuda de la nostra guia Laia que ens ha explicat tantes i tantes coses i a les mares encarregades de les classes que han estar pendent de nosaltres en tot moment.