PRI3 Visita l’Ajuntament i la Vila per les Festes Fundacionals

L’alumnat de PRI-3 ha realitzat una eixida a La casa de la Vila, l’ajuntament per a conmemorar la figura de Jaume I el Conqueridor i la Fundació del nostre poble Vila-real, que data el dia 20 de febrer de 1274 amb la finalitat de conèixer més a prop què es un ajuntament i totes les seves funcions.

A les 9:15 del matí hem eixit de l’escola i en primer lloc hem visitat l’exterior de la basílica de Sant Pasqual (Creu de Terme) per tal de què els i les alumnes pogueren escoltar una xicoteta explicació de la mestra sobre aquesta.

També han vist per fora la casa de Francesc Tàrrega, que com ells ja saben, és un guitarrista i compositor molt important de VIla-real. Més endavant, hem arribat al que es coneix com la Portal de Castelló i Carrer Major que rep aquest nom per estar orientat cap a la Capital de la província. A continuació hem continuat el trajecte pel carrer del Major, i hem vist la part antiga del centre del poble. Aquests carrerons estan comunicats amb el carrer davall i carrer damunt (així es coneixien antigament en l’època de Jaume I). Continuant, hem arribat fins la plaça, on han vist els portxes i han entrat a un carreró que es diu l’Adzucac (un carreró estret sense eixida que encara conserva l’aspecte tradicional) Finalment hem arribat a l’ajuntament.

Allí, el primer que ens han explicat ha sigut el mural de Catalán, que és una al·legoria sobre els orígens de Vila-real, on apareixen figures com la de Jaume I (fundador de Vila-real, i rei d’Aragó, Mallorca i València), Fra Andreu (bisbe de València) El Riu Millars, l’Escut caironat , Sant Paqual Baylon (Patró de Vila-real), La Mare de Déu de Gràcia (Patrona de Vila-real), Francesc Tàrrega (Guitarrista i compositor), El Crist de l’Hospital , Custòdia de l’església Major, Vila-real en el moment de nàixer, i la base agrícola del poble. Al mateix temps ens han mostrat la caixa forta amb les seves 3 claus.

Hem visitat la sala de plens, el despatx de l’alcalde i allí tres regidors de diferents àrees ens han explicat en què consisteix la seua feina. En eixir de l’Ajuntament les mestres han fet un breu explicació sobre la façana d’una casa antiga, hem visitat la Torre Motxa i hem passat pel carrer de la Jueria. Una vegada tot vist, ja ens hem anat cap a l’escola.
Per la vesprada, els xiquets i xiquetes han treballat l’auca que ens han donat a l’Ajuntament.

Us deixem el resum fotogràfic de la visita

Moltes gràcies a tot el personal de l’ajuntament que ens han acompanyat en la visita i als regidors Javier Serralvo, Emili Obiol i Francisco Valverde que han respost a totes les nostres preguntes i ens han ensenyat fins i tot el despatx d’alcaldia.