Simulacre d’evaquació d’emergència

Com cada curs, la normativa vigent fa que els centres educatius fiquem en pràctica el Pla d’autoprotecció, fent un simulacre evaquació del centre.

Els mestres del centre han elaborat al llarg dels últims cursos un pla d’evaquació, el qual contempla les instruccions per desallotjar tots els edificis del centre de forma segura, ordenada i ràpida. Abansde realitzar el simulacre, cada grup d’alumnes rep les instruccions de com actuar en cas d’emergència, així com practicar la manera d’abandonar les aules i acudir al punt de trobada.

Aquest curs hem sigut els mestres qui hem recordat totes les indicacions, altres cursos hem contat amb l’ajuda i col·laboració de Protecció Civil de Vila-real. Sobretot s’ha incidit en aquells cursos que han canviat d’edifici o de planta, així com els i les mestres que s’han incorporat aquest curs al centre.

Una vegada informats tots els membres de la comunitat educativa, a les famílies es va informar amb antel·lació, i sense saber ni el dia ni l’hora del simulacre, el dimecres es va ficar en pràctica. Cada any es varia el tipus d’emergència, per estar preparats per a qualsevol situació. Enguany es va simular un escapament de gas a la gasolinera de l’Av. Castelló, així que es va dessallotjar el col·legi fugint del punt amb perill eixint a la zona peatonal del carrer Botànic Calduch, junt al parc.

Protecció Civil de Vila-real va estar observant en tot moment el simulacre, per així fer les millores pertinents al Pla d’Autoprotecció i corregir les possibles deficiències. En menys de 6 minuts, alumnes, mestres, cuina, conserge, personal no docent i les persones que es trobaven dins de l’escola van estar al punt de trobada, allunyats del perill simulat, sense tindre cap incident a destacar, mostrant tots i totes molta responsabilitat, ordre i sentit comú.

Per finalitzar el simulacre, els membres de protecció civil s’han reunit amb l’equip directiu per avaluar i analitzar el resultat per tal d’incoporar millores i corregir deficiències.