Menjador escolar

 

SERVEI DE MENJADOR ESCOLAR

CURS 2021/2022

PresentacióEquip humàFuncionament i horarisNormesMenúsAssistènciaAtencióSol·licituds

PRESENTACIÓ

El menjador escolar, a més de ser un servei més dels que ofereix el centre, ha d’esdevindre en una eina educativa dins l’escola, i per tant, ha d’incloure una intencionalitat psicopedagògica. En concret, caldrà aprofundir en els aspectes relacionats amb els hàbits alimentaris, d’higiene personal i de convivència.
El temps de permanència en el menjador escolar ha de possibilitar treballar els aspectes propis de l’hora del dinar (hàbits alimentaris), hàbits higiènics, tant d’abans com de després, i de convivència, tots ells de suma importància a l’hora d’aconseguir l’autonomia personal.

Objectius generals:

  1. Consolidar el menjador escolar com a un espai educatiu i de lleure dins l’escola.
    • Oferir activitats lúdiques dins l’horari del menjador.
    •  Programar activitats adequades, atractives i motivants dirigides a tot l’alumnat.
    • Motivar l’alumnat per tal de que participe de les activitats del menjador.
  2. Realitzar un treball educatiu pedagògic dins la franja horària del menjador.
    • Introduir aspectes pedagògics (conducta, hàbits, …) que afavorisquen al desenvolupament integral dels xiquets i xiquetes.
    • Treballar els hàbits d’higiene i conducta que afecten al desenvolupament de l’alumnat.

Els i les responsables de tota aquesta tasca són tot l’equip humà del menjador.

 

EMPRESA CONTRACTADA

SERCOLE

 

EQUIP HUMÀ

  • Director del centre: Josep L. Gómez Galindo
  • Responsable del Menjador: Carlos Bernat Clausell
  • Cuina: M Elena Ortells Hernández / M Rosa Martínez Pérez
  • Monitores – cuidadores:
    • Educació Infantil:
      • Mª Carmen Archela
      • Mara Bono Simó
      •  
      • Melodie Fernández Ruiz
      •  
    • Educació Primària:
      • Mariló Fortuño Cantavella
      • Esther Monteso Cerisuelo
      • Marina Arriero Reig
      • Suni Tercero Garríguez
      • Mónica Vicent Carda
      • Patricia Gil Martí
      • Jordi Gil Arenós
      • Marta Vilanova Pitarch
      • Carmen Jurado Hinojosa
      • Estela Ferrero Marco
      • Mónica Palomares Llorens
      • Noelia Menero García
      • Raúl Rabadán Pérez
      • Míriam Nieto Gómez

 

FUNCIONAMENT I HORARIS

A causa de les limitacions espacials de l’edifici del menjador, i l’excepcional situació d’aquest curs afectat per la COVID-19, es realitzaran els següent torns de menjador i s’ocuparan els següents espais:

Una vegada es confirmen els i les comensals, es concretarà l’organització dels torns i distribució de les taules del menjador. El plantejament inicial serà el següent:

PLA CONTINGÈNCIA I CONTINUÏTAT. PROTOCOL MENJADOR ESCOLAR​​

**Els torns i distribució final es confirmarà en tindre confirmats la quantitat total de comensals, i al llarg del curs es poden modificar per optimitzar recursos materials i personals.

Setembre i juny: De 13h a 15h.

** Tot l’alumnat eixirà a partir de les 14:30, a mesura que els vinguen a replegar, per la porta situada front al menjador l’alumnat d’Educació Primària i per la porta d’entrada a l’edifici d’Ed. Infantil l’alumnat d’Educació Infantil

**NOTA: Les famílies que per algun motiu justificat tinguen que replegar els xiquets abans de les 14:30h, ho hauran de comunicar als responsables de menjador per facilitar l’eixida si les circumstàncies i l’organització dels torns ho permeten

 

Octubre a maig

L’horari ve determinat per la finalització de les classe matinals i l’inici de les vespertines, quedan així per al present curs:

  • Dilluns a divendres de 12:30 a 15:30h

 

NORMES DE CONVIVÈNCIA

El menjador escolar és un espai del centre i com a tal es regeix per les mateixes normes de comportament i convivència, pel que caldrà tindre en compte que si aquestes no s’acompleixen es prendran les mesures escaients. que segons la gravetat anirà des de l’amonestació per la direcció del Centre fins a negar-li el dret d’assistència al menjador en un període de temps o també l’expulsió temporal del centre si la gravetat dels fets fa que el Consell Escolar ho considere oportú.

 

MENÚS

Cada més es fa arribar el menú a les famílies amb un full informatiu o be es pot descarregar des de la web del centre.

Els menús ofertats han de facilitar als i les escolars una ingesta saludable, equilibrada i variada, adaptada a les característiques dels comensals.

La programació dels menús la realitza l’empresa contractada per el centre, amb els vist i plau del director i el responsable del menjador. Dits menús estan revisats per el Departament de Farmàcia de la Universitat de València. La programació es realitza de forma mensual i consta de: 1r i 2n plat, postre i suggeriments per al sopar a casa.

Dietes especials.

El servei de menjador pot realitzar menús especials per atendre l’alumnat que per mitjà del corresponent certificat mèdic, acredite l’impossibilitat d’ingerir determinats aliment.

Tanmateix, qui per motius religiosos no puga ingerir determinat tipus d’aliment, ho haurà de comunicar per escrit abans de l’inici de l’assistència al menjador per tal d’adaptar els menús dins de les possibilitats de la cuina.

Per als dies que els i les xiquetes realitzen eixides didàctiques i no puguen assistir al menjador, se’ls prepararà el respectiu pic-nic per a dinar, el qual es lliurarà abans d’eixir del centre. Aquest pic-nic està composat per un entrepà, dos peces de fruita, un dolç i una botella d’aigua.

L’alumnat que no desitge que li preparen pic-nic, caldrà que ho comunique al centre amb almenys 2 dies d’antelació, ja que si no es comunica, no es descomptarà.

Preu del menú:

El preu del menú està format per una part corresponent al menjar i altra corresponent al monitoratge.

Per al present curs 2021/2022 el preu és de 4,25 € per dia i comensal.

Els rebuts es cobraran de l’1 al 10 de cada més. Excepcionalment, el rebut de setembre es es pot arribar a cobra a octubre i el de juny en finalitzar el mes.

Sols es passa una remesa mensual de rebuts, en cas de no poder-se cobrar per algun motiu, s’acumularan al següent mes. Els rebuts retornats no es tornaran a passar domiciliats, seran les famílies qui les hauran d’ingressar mitjançant transferència bancària al centre : ES 04 3110 2811 20 2720000917

Absències justificades:

Del rebut mensual sols es descomptaran les faltes degudament justificades i notificades al mail del centre (12004357@gva.es) abans de l’inici de la jornada escolar (9h).

En cas d’haver-hi més de dos rebuts pendents i/o rebuts pendents de cursos anteriors, no es podrà assistir al menjador fins que no s’abonen els impagats.

Els descomptes per faltes d’assistència justificades quan pertoquen, es comptabilitzaran al mes següent d’haver-se produit, és a dir, si per exemple al setembre hi ha 5 faltes justificades, aquestes es descomptaran al mes d’octubre.

 

COMENSALS FIXOS I EVENTUALS

  •  ALUMNAT FIX
    Es considera alumnat fix aquell que es queda durant tot un mes. L’import mensual per al present curs serà el següent:

MES

 DIES

 IMPORT

MES

 DIES

 IMPORT

SETEMBRE

17

72,25 €

FEBRER

20

85,00 €

OCTUBRE

20

85,00 €

MARÇ

23

97,75€

NOVEMBRE

21

89,25 €

ABRIL

14*per confirmar

59,50 €*per confirmar

DESEMBRE

14

59,50 €

MAIG

17*per confirmar

72,25 €*per confirmar

GENER

16

68 €

JUNY

15

63,75€

 

L’alumnat beneficiari d’ajuda assistencia de menjador escolar, becat per la Conselleria d’Educació:

 

IMPORTS CORRESPONENTS A CADA PUNTUACIÓ
PUNTUACIÓ IMPORT DE L’AJUDA IMPORT DIARI A ABONAR
20 4,25€ 0,00€
19 4,25€ 0,00€
18 3,50€ 0,75€

17
16
15
14

3€ 1,25€
13
12
2,50€ 1,75€
11
10
9
8
7
2€ 2,25€

 

Recordeu que la part a abonar es cobra mensualment sempre per domiciliació bancària, aproximadament cap el dia 10 del mes en curs.

 

  • COMENSALS DIES SOLTS
    Son comensals solts tots aquells que no es queden tot el mes.
    Donades les especials circumstàncies actuals, sols s’admetran comensals solts per motius justificats i sol·licitats amb almenys 2 dies d’antelació, complimentant el següent formulari:

https://forms.gle/geeWPh5CiSg2bdkL6

*TEMPORALMENT I A CAUSA DE LA SITUACIÓ ACTUAL, EL PLA DE CONTINGÈNCIA DEL CENTRE I EL PROTOCOL SANITARI, NO ES POT OFERIR EL SERVEI DE DIES SOLTS, EN QUAN LA SITUACIÓ HO PERMETA, ES REPRENDRÀ.

DISCULPEU LES MOLÈSTIES

 

MEDICACIONS, MALALTIES I ACCIDENTS LLEUS

Si algun alumne o alumna cal administrar-li algun tipus de medicació, haurà de complir el protocol sanitari establert per la Conselleria d’Educació (Consultar amb el responsable del menjador).

En cas d’eventuals malalties o xicotets accidents, si no està dins de les possibilitats del personal del menjador solucionar-ho, s’avisarà a les famílies. Si no s’aconseguirà contactar i fos necessari, es seguirà l’establit al Protocol Sanitari determinat per la Conselleria d’Educació.

 

INFORMACIÓ I ATENCIÓ A LES FAMÍLIES

Durant el curs les famílies rebran uns informes trimestrals on quedarà reflectit el procés i aprenentatges adquirits pels seus fills/es. Els informes seran lliurats a les famílies, a finals de cada trimestre.

Les famílies poden demanar una entrevista puntual al responsable del menjador per tal de parlar d’aquells aspectes, del seu fill/a , que els preocupe.

L’horari d’atenció durant el present curs és el següent:

DILLUNS a DIVENDRES DE 9:15 a 9:45h

SEMPRE AMB CITA PRÈVIA

Si voleu contactar directament amb el menjador via mail:

12004357@gva.es

DOCUMENTS ÚTILS