Estudiants de Lituània descobreixen l’Albufera amb l’alumnatde l’IES Francesc Ferrer i Guàrdia

• Estudiants de 4t d’ESO estudien Cañas y Barro explorant l’Albufera de València acompanyats per 10 alumnes del país bàltic.
  • L’IES Francesc Ferrer i Guàrdia acaba de rebre l’Acreditació Erasmus + per als pròxims anys.

Benimaclet, 19 abril de 2024.

L’IES Francesc Ferrer i Guàrdia ha acollit aquesta setmana10 alumnes del Šiaulių Universitetinė Gimnazija de Lituània acompanyats per les professores Giedrė Šidlauskienė and Inga Daukšienė. Aquesta visita ha estat possible gràcies al programa Erasmus +.

L’alumnat, d’entre 15 i 18 anys, ha compartit activitats formatives amb l’alumnat de 4t ESO,1r de Batxillerat i primer del Cicle Formatiu en Activitats Comercials en diverses assignatures com Anglés, FOPP, Geografia, Música, Plàstica, Biologia, Francés, Processos de Venda,Gestió de Compres i Tecnologia.

Emmarcada en el programa Erasmus +, estudiants de quart d’ESO s’han unit a aquesta delegació internacional procedent de Lituània per explorar l’excepcional reserva natural del’Albufera de València. Aquesta emocionant jornada ha proporcionat una oportunitat única pera l’intercanvi cultural i educatiu entre els estudiants.

Amb una passió compartida per la literatura, els estudiants han completat d’aquesta manera la lectura de “Cañas y Barro”, una obra clàssica de Blasco Ibáñez que captura la vida i la cultura dels habitants dels aiguamolls.

Així, s’han embarcat en una immersió completa en el paisatge i la història que havien llegit, que ha inclós una visita a una autèntica barraca valenciana on han pogut tastar les nostres taronges directament de l‘arbre.Durant la jornada, els participants han gaudit d’una experiència completa, que ha inclòs un tranquil passeig en barca pels canals serens de l’Albufera, amb vistes a la seua diversa fauna i flora.

Per últim, han tingut l’oportunitat d’explorar el pintoresc poble del Palmar, immersos en la cultura del cultiu de l’arròs i en la vitalitat de la Comunitat de Pescadors del poble.

Com explica Ruth de 4t B, “aquesta enriquidora experiència ens ha permès ampliar els nostres horitzons, però també ha afavorit un intercanvi de coneixements i experiències entre els estudiants de Lituània i de València.

Ens ha agradat molt veure com aprecien el nostre patrimoni, però sobretot ens ha sorprés com han apreciat el gust de les nostres taronges”.

Amb aquesta visita a l’Albufera, els estudiants han aprofundit el seu aprenentatge més enllà de les aules, connectant amb la natura, la història i les cultures d‘altres països.

Acreditació Erasmus +

Aquesta activitat ha coincidit amb la comunicació a l’IES Francesc Ferrer i Guàrdia de l’obtenció de l’Acreditació ERASMUS a l’àmbit d’Educació Escolar, dins del marc del programa Erasmus + 20212027.

El centre pretén fer d’aquesta acreditació una eina per a millorar el centre en cinc àmbits com són la internacionalització, el plurilingüisme (anglés i francés), la promoció de la innovació i metodologies actives per a la inclusió, la competència digital i el desenvolupament sostenible.

Nota: L’acreditació permet optar a projectes cofinançats pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquesta notícia és responsabilitat exclusiva de l’IES Francesc Ferrer i Guàrdia i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de la Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que es puga fer de la informació ací difosa.