DIA DEL LLIBRE 2024

Els actes del Dia del Llibre 2024 han girat al voltant de l’exposició EX·IL Exiliats Il·lustrats i el centenari de Vicent Andrés Estellés. L’exposició, que es va realitzar a La Nau a la tardor de 2014, i que ara podem gaudir a la sala d’actes del nostre institut, va ser realitzada per il·lustradors reconeguts residents a València i ha estat completada amb retrats d’altres escriptors i escriptores fets per l’alumnat de Plàstica de 2n d’ESO.A l’acte, es va explicar en què havia consistit l’exili republicà de 1939 i es van projectar imatges al temps que un alumne tocava al violoncel El cant dels Ocells de Pau Casals.L’alumnat de segon cicle va presentar la figura de Max Aub i va representar breus esquetx de la seua obra Crímenes ejemplares. Així mateix, es van projectar dibuixos realitzats per una alumna inspirats en l’obra El Barrio de Maravillas de Rosa Chacel.També es va recitar en totes les llengües de l’alumnat de l’institut el poema d’Estellés “M’he estimat molt la vida”.L’alumnat de primer cicle va participar amb la presentació d’alguns dels personatges de l’exposició, la presentació de fotografies sobre maletes de l’exili i un recitat de poemes sobre la guerra i l’exili.Per acabar, els departaments de Castellà i Valencià van fer lliurament dels premis literaris.Mentre, a la Biblioteca, l’alumnat de Batxillerat va poder gaudir de l’exposició ”Lorca sigue vivo en esta biblioteca”.