La investigació sobre com afecta la nostra dieta al clima guanya el premi a millor projecte interdisciplinari.

Aquest curs 2022-23 l’alumnat de 3r ESO ha participat al projecte interdisciplinari en la iniciativa, Detectius Climàtics de l’Agència Espacial Europea. En aquest projecte, l’alumnat ha adoptat el paper de Detectius Climàtics mentre aprenien sobre el medi ambient de la Terra. Per això, han identificat diversos problemes climàtics locals i els han investigat utilitzant imatges de satèl·lit reals o les seues pròpies mesures terrestres per a finalment proposar accions per ajudar a reduir o monitoritzar el problema.

Com a producte final, varen presentar el seu estudi a la resta dels grups i a un jurat format pels professors Vicente Miñana, Silvia Aparisi i Carol Bohigues així com alumnat de 1r de Batxillerat.

El treball realitzat per Fátima Añó, Román Grau, Valeria Hernández, Candela Ianniello, Sofía Monleón, Banina Mouloud i Irene Sáez, Com afecta la meua dieta al Canvi Climàtic? va rebre el primer premi.

El segon premi va ser per al treball sobre la Regressió de les platges a Dénia, mentre que el tercer premi el va rebre la investigació sobre l‘impacte que provoca l’arribada de creuers a la ciutat de València.
La resta de projectes han estat:L’Albufera en perill; Per què puja el nivell del mar?;¿La reducción de los campos en Alboraya provocan un cambio en el clima?;¿Han aumentado las lluvias torrenciales en la Comunidad Valenciana por el cambio climático?;Com afecta el canvi climàtic les malalties respiratòries?; L’impacte de les macrograngesLa petjada de carboni del nostre IES

El projecte ha combinat el treball dels departaments de Física i Química, Geografia i Història i Plàstica. Ha estat amb aquest departament que cada grup ha realitzat un mural sobre la seua investigació al pati on expressava plàsticament el seu estudi.

Mural al pati