Model Dialògic de Prevenció i Resolució de Conflictes

El model dialògic de convivència, a través del diàleg, aconsegueix mobilitzar al conjunt de la comunitat educativa, amb èmfasi en el protagonisme de l’alumnat, en la resolució de conflictes, en la seua prevenció i en el desenvolupament d’unes relacions que garanteixen el benestar del grup i de cada individu. Són els seus iguals els qui quasi sempre detecten primer el que ocorre a qui està tenint problemes, en moltes ocasions es queden passivament veient tot el desenvolupament de l’agressió o el conflicte. Si es mobilitzen des del primer instant o fins i tot abans que arribe a produir-se, s’obté l’èxit en la convivència.
Amb freqüència, aquest model comença amb una xarxa d’upstanders violència zero. Encara que hi haja mil estudiants a l’escola, n’hi ha prou que cinc o deu s’oferisquen per a formar la xarxa obtenint el suport del claustre i familiars. Es disposen públicament per a fer d’escut de qualsevol que patisca o tinga perill de patir bullying o qualsevol altre tipus de violència. Prompte perden l’estigma de ser acusetes i guanyen el prestigi de ser valents, els conflictes comencen a disminuir i el nombre de membres del club creix fins que jano és necessari perquè tot l’alumnat actua.

Club d’upstanders. Violència zero!

https://periodicoeducacion.info/2024/10/28/empezamos-club-de-valientes-violencia-cero/

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies