XARXALLIBRES

INFORMACIÓ GENERAL BANC DE LLIBRES

1. Alumnat ja participant en el Banc de Llibres  en el curs 2023-2024.

L'alumnat participant en el programa de banc de llibres durant el curs 2023-2024 no haurà de presentar cap sol·licitud per ser participant en el Banc de llibres 2024-2025, ja que aquesta condició es manté, a no ser que exercisquen el seu dret de renúncia.

Per reunir els requisits de participació en el Banc de Llibres cal que, a la finalització del curs acadèmic 2023-2024 faça entrega del LOT COMPLET dels llibres de text i material curricular proporcionats pel centre en règim de préstec.

Junt a l’entrega del lot complet les famílies han de presentar al centre el Document de Lliurament de llibres de text”.  (*aquest es facilita a cada alumne per part del centre)

El lliurament de llibres de text i material curricular es realitzarà en el centre on l'alumne o l'alumna estiga matriculat/da el curs 2023-2024. En aquest sentit cal tindre en compte el que s'indica en l'a rticle 10.2 de l'Orde 26/2016: "El deteriorament dels materials per mala utilització o la pèrdua d’aquests suposarà l’obligació, per part dels representants legals de l’alumne o alumna, de reposar el material deteriorat o extraviat", exceptuant el material corresponent a 1r i 2n d'Educació Primària.

Si la família vol renunciar a participar en el Banc de Llibres haurà de marcar en aquest document l'opció corresponent. La RENÚNCIA, no li eximirà de l'obligació de tornar els llibres de text o material curricular que li han sigut deixats en préstec.

Si l'alumne o l'alumna causa baixa en un centre, caldrà igualment que faça l'entrega, en el centre on causa baixa, del lot complet dels llibres de text i material curricular proporcionats pel centre en règim de préstec.

CALENDARI D’ENTREGA DELS LOTS:

Cursos Dia i hora
3r a 6è d’educació primària Dimarts dia 18 de juny.

L’alumnat d’aquest curos deixarà al centre els lots complets per a la seua revisió junt amb el document de lliurament.

1r i 2n d’educació primària No han de tornar els lots.

2. Nous participants, sol·licitud de participació i termini de presentació.

Alumnat que NO PERTANY al Banc de Llibres.

Les famílies que vulguen participar en el programa de Banc de llibres per primera vegada i ser-ne beneficiàries, hauran de sol·licitar-ho, d'acord amb el model de sol·licitud electrònica que conste en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

Accés a la sol·licitud:

Les sol·licituds de nova participació es presentaran, al centre on es trobe matriculat l'alumnat, fins el 27 de juny de 2024.

*Els alumnes que hauran de realitzar aquest tràmit seran:

a) Alumnat que actualment es troba cursant INFANTIL DE 5 ANYS i el pròxim curs 24/25 estarà en primer d’Ed. Primària. Sol·licitarà poder acollir-se voluntàriament al programa de banc de llibres d’acord amb el model de sol·licitud electrònica que consta en el pàgina web de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

IMPORTANT: Una vegada s’haja realitzat la sol·licitud de forma electrònica caldrà entregar-la a la tutora o enviar-la al següent correu electrònic: 46006689@edu.gva.es.

Si hi ha alguna família que té dificultats de connexió i/o altre tipus d’incidència per a realitzar la sol·licitud, caldrà que ho comunique al centre per concertar una cita prèvia.

La cita prèvia es podrà sol·lictar per correu o per telèfon (Tl. 962826585).

b) Alumnat de nova incorporació en qualsevol dels altres nivells d’Ed. Primària.

Alumnat de primer i segon curs 24/25.

L’alumnat que en el curs 2024/25  curse PRIMER i SEGON de primària, durant el mes de juliol (segona quinzena aproximadament) se’ls lliurarà el XEC-LLIBRE amb valor de 160 euros, per poder adquirir els llibres del proper curs. S’avisarà a les famílies quan els xecs estiguen disponibles.

En el moment que s’entregue el xec-llibre es donaran les instruccions per a la facturació i justificació del mateix.