AJUDES MENJADOR ESCOLAR

RESOLUCIÓ de 30 de maig de 2023, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

La present resolució té com a objecte convocar, en règim de concurrència competitiva, ajudes econòmiques per al finançament total o parcial del cost del servei de menjador escolar, de l’alumnat escolaritzat en centres educatius no universitaris de titularitat de la Generalitat.

BENEFICIARIS DIRECTES: Es considerarà municipi diferent els nuclis de població o nuclis disseminats, que es troben separats territoriaslment del municip al qual pertanyen. S’haurà de presentar un certificat expedit per la secretaria de l’Ajuntament.

La forma de presentació de la sol·licitud d’ajuda serà la següent:

Alumnat que en el curs 2022-2023 ja va sol·licitar l’ajuda per al menjador escolar:

Els pares, mares o tutors de l’alumnat que siguen usuaris de l’aplicació ITACA Web Família, podran accedir a aquesta aplicació informàtica per a visualitzar i descarregar el seu esborrany de sol·licitud d’ajuda, on constaran pregravades les dades que es troben en poder d’aquesta administració, una vegada han sigut actualitzades d’ofici per la conselleria competent en matèria d’educació, relatives a família nombrosa, família monoparental, alumnat destinatari de la renda valenciana d’inclusió, desocupació o atur sense prestació ni subsidi i grau de discapacitat legalment reconegut, atés que en la sol·licitud o confirmació de l’esborrany per al curs escolar 2022-2023 es va autoritzar expressament la seua consulta per les persones interessades. Si les persones sol·licitants de l’ajuda estan conformes amb les dades facilitades, hauran d’imprimir, signar i presentar l’esborrany en el centre on estaran matriculades durant el curs 2023-2024, sense necessitat de presentar la documentació.

*Si alguna de les dades que figuren en l’esborrany no és conforme, es procedirà a imprimir i assenyalar la circumstància que canvia en l’apartat G de l’esborrany, i a presentar aquest en el centre educatiu juntament amb la documentació justificativa.

En el cas d’alumnat pertanyent a una unitat familiar amb més d’un alumne/a sol·licitant, es procedirà de la manera següent: si l’esborrany dels i de les alumnes és correcte s’efectuarà la confirmació de les dades. Si les dades d’algun alumne/a no són conformes es procedirà a assenyalar la circumstància que canvia en l’apartat G de l’esborrany, i a presentar aquest en el centre educatiu juntament amb la documentació justificativa. En el cas que algun alumne/a no estiga inclòs/osa en l’esborrany, s’haurà de presentar una nova sol·licitud només per a aquest alumne/a (com alumnat que no va sol.licitas l’ajuda)

Alumnat que en el curs 2022-2023 no va sol·licitar l’ajuda per al menjador escolar:

La sol·licitud d’ajuda es realitzarà presentant l’annex I que s’inclou en la present resolució, emplenat, i adjuntant la documentació acreditativa que es requereix en aquesta convocatòria en el centre on estarà matriculat l’alumnat durant el curs 2023-2024. Les sol·licituds hauran d’anar acompanyades de la documentació següent:

– Fotocòpia del DNI/ NIF/ NIE/ passaport de les persones sol·licitants (pares, tutors o similars).

– La documentació, detallada en aquesta convocatòria, que siga necessària per a acreditar la composició de la unitat familiar, la renda familiar i aquelles dades sociofamiliars que són preses en consideració per a la concessió o, si és el cas, la baremació de la sol·licitud. La documentació, com ja s’ha indicat, haurà de ser l’original i una còpia que serà compulsada pel personal receptor.

En el cas que l’alumnat que forma part de la mateixa unitat familiar estiga escolaritzat en el curs 2023-2024 en un únic centre, es presentarà una única sol·licitud.

ALTRES DOCUMENTS:

NOU!!
L'alumnat que obtinga el 100% de l'ajuda podrà optar a una ajuda de material curricular.