CONTEXTUALITZACIÓ

Piles és una localitat de la comarca de la Safor situada al sud-est de la província de València. Es tracta d’una ciutat costanera de clima típicament mediterrani.

El terme municipal de Piles limita amb les següents localitats: Alqueria de la Comtessa, Miramar, Oliva i Palmera, totes elles de la província de València.

Té dos nuclis urbans ben diferenciats, el poble pròpiament dit i la platja, distant poc més d’un quilòmetre.

El CEIP José Pedrós és l’únic centre que hi ha en aquesta localitat que compta aproximadament amb 2800 habitants.

La situació geogràfica del poble i altres factors socioeconòmics han influenciat en que s’haja incorporat al llarg dels anys al centre un percentatge important d’alumnat d’altres nacionalitats.

Pràcticament la totalitat del professorat és definitiu i es destaca un bon clima de treball que facilita l’organització educativa i l’evolució constant per aconseguir cada vegada més elevar el nivell de qualitat educativa.

HISTÒRIA

El nom de les escoles prové d'una donació realitzada per José Pedrós per a la construcció d'un espai educatiu.

Però no sempre ha estat com el coneguem hui en dia. Antigament hi havia una clara diferènciació del que era l'escola de les xiques i l'escola dels xics.

L'any 1968 fou inaugurat l'edifici tal com el coneguem hui en dia.

Posteriorment s'han realitzat altres actuacions i manteniments que han fet que coneguem l'edifici que tenim a dia de hui.

L'ultima de les actuacions realitzades han estat les millores en els patis, banys i menjador dins del Pla Edfificant.

A hores d'ara estem a l'espera de la construcció d'un nou centre que es troba en procés de licitació per iniciar les obres próximamment.