Creativitat, Motivació i treball en equip

"La forma més elevada de la intel·ligència consisteix en pensar de manera creativa". K. Robinson.

PROJECTE ACTUAL

Al llarg del curs 2023-2024 i 2024-2025 estem desenvolupant un projecte d'Innovació al centre relacionat amb les estructures de treball cooperatiu.

Les estructures de Kagan, seguides per educadors de tot el món, presenten una possibilitat d’implementar un aprenentatge actiu al nostre centre en tots els nivells i les diferents àrees. Volem facilitar amb aquest projecte, una renovació pedagògica que motive tant al nostre alumnat com al professorat.  A més s’adequen perfectament al nostre centre on la inclusió és vital i l’atenció a la diversitat necessària. Desenvolupen processos mentals complexos, que van molt més enllà dels que faciliten les classes passives i receptives. A més, afavoreixen la tolerància el respecte, la empatia i la negociació davant les diferències d’opinió

Els principals objectius són:

• Investigar en l’aplicació d’estructures de treball cooperatiu i el seu impacte en el procés d’ensenyament aprenentatge.
  • Implementar de manera transversal a tot el centre una línea metodològica centrada en el treball cooperatiu amb les estructures de Spencer Kagan.
  • Millorar la inclusió de l’alumnat per mitjà de l’aplicació de metodologies de treball actives
  • Millorar la convivència i el sentit de pertinença entre l’alumnat per mitjà de l’aplicació de metodologies de treball actives.
  • Conèixer les eines necessàries per resoldre processos mentals complexos.
  • Realització d’una aula experimental de treball cooperatiu.

Projectes anteriors

15_16 Música

CURS 2015-2016

CURS 2014-2015

13_14 Música

CURS 2013-2014

16_17 ART

Projecte d'innovació d'art

CURS 2016-2017

12-!3 Música

CURS 2012-2013

Sentit de pertinènça

Una clara aposta per introduir accions cap a la millora de l'aprenentatge i augmentar el sentit de pertinença.

Treball en equip

Els projectes d'innovació fomenten el treball col·laboratiu, el sentit de pertinència i la implicació de tots els agents implicats.

Qualitat educativa

Incrementen la consecució dels objectius generals del procés educatiu i milloren la qualitat educativa.