El present i el futur de la Intel·ligència Artificial

L’alumnat de les optatives Intel·ligència Artificial, robòtica i programació (3r ESO) i Programació, xarxes i sistemes informàtics(1r i 2n de Batxillerat)ha assistit el passat 22 de març a una xarrada sobre Intel·ligència Artificial (IA) impartida per l’equip d’investigació de la Fundació ELLIS Alacant.

La trobada, que va tindre lloc en la sala d’actes del Parc Científic de la Universitat d’Alacant, va servir per a acostar a l’alumnat als reptes i satisfaccions de la carrera científica en Intel·ligència Artificial. Aquesta xarrada els ha permés contemplar la investigació en Intel·ligència Artificial com una eixida professional inspiradora que els obri la possibilitat de participar en la major revolució tecnològica i social del nostre temps.

Des del departament d’informàtica volem expressar el nostre agraïment a Ellis Alacant, i en particular a Nuria Oliver (Directora Científica i Cofundadora) i a Cristina González (Gerent d’Oficina i ex-alumna de l’IES Jorge Juan) per comptar per segon any amb el nostre centre i desenvolupar una trobada tan motivadora tant per a l’alumnat com per al professorat.

Però no tot va ser intel·ligència artificial. Arribant al parc científic vam tindre un retrobament que ens va alegrar el dia. El nostre company i ex-professor de l’IES Jorge Juan, Jose Vicente Albert, era l’encarregat d’acompanyar a l’alumnat de l’IES Figueras Pacheco que assistia a la mateixa xarrada. Tant de bo ens trobem en moltes més!!

Ellis Alacant va publicar la següent notícia sobre la xarrada: