PROJECTE ADA LOVELACE DES DE L’IES SERPIS

Aportació al Projecte Dones de ciència. Murals (UPV-Las Naves- Ajuntament de València). Curs 2020/21.

El juliol de 2020, els responsables del projecte de la UPV Dones de ciència van visitar el nostre institut per a explicar-nos les actuacions  que estaven desenvolupant en diferents espais públics de la ciutat de València com ara, centres escolars, centres de salut, museus…

El projecte consisteix a pintar murals de grans dimensions en les façanes d’aquests llocs representant a les científiques més destacades de la història, amb l’objectiu que siguen descobertes o redescobertes per usuaris i passejants i rendir-los així un merescut homenatge.

Gràcies a la col·laboració amb la UPV, l’artista Elisa Capdevila va pintar en la façana principal del nostre institut la informàtica Ada Lovelace. Això només va ser l’inici d’un projecte de centre que ha involucrat a pràcticament tots els departaments didàctics i centenars d’estudiants.

Ací teniu una mostra del treball realitzat per tots nosaltres amb molta il·lusió:

En el vídeo i en el pòster digital que presentem es poden veure i escoltar les entrevistes a Luis Zurano, coordinador del projecte (UPV) i a Elisa Capdevila, artista pintora del mural,  i una mostra dels diferents treballs realitzats per l’alumnat i el professorat participant: marcapàgines de dones científiques i recital de poemes de textos d’escriptores en la celebració del Dia Mundial de la xiqueta i la Dona en la ciència; entrevistes en diferents idiomes a “la mateixa Ada”; auques, pòsters poemes i vídeos sobre la seua vida i la seua imatge, i sobre altres científiques al llarg de la història; cartes a Ada en anglés; presentacions sobre el context econòmic, social i literari en què va viure; llibres il·lustrats sobre Ada, que vam comprar per a la nostra biblioteca i llegir a l’aula; jocs interactius creats per l’alumnat de cicles formatius.

Ada Lovelace des de l’IES Serpis