Job shadowning en l’hivern de Praga

Movilitat:Ciutat:Persona:Data de finalització:
Mirar EuropaPragaAmparo Orts y Silvia SánchezNov 29th, 2019

Praga ja s’estava preparant per al Nadal en els dies de la nostra estada allí. En eixir del treball la gent es concentrava en els mercats ambulants de Nadal on menjaven i bevien per a calfar-se, una tradició ens van comptar. La foto que mostre més a baix és de l’església i el mercat ambulant que estava just davant del nostre institut: Arcibiskuspké Gymnázium, en Praha 2.

En aquest Centre educatiu tots els alumnes han de passar el seu registre digital d’assistència, així com qualsevol persona que no pertany al mateix ha de registrar-se i portar una targeta identificativa. Va ser amb el cap del departament d’espanyol amb el qual organitzem aquest projecte i en les seues classes participem Silvia i jo activament. Els vam oferir diverses activitats que portàvem preparades des de València perquè els alumnes txecs la conegueren i calfar els motors per a aqueix futur intercanvi. (Les explicarem en l’apartat de materials).

La reunió de totes les professores del Departament de tots els idiomes, que va tindre lloc l’últim dia, va ser molt enriquidora. Van ser elles les que ens van comptar per què els seus alumnes tenen aqueix nivell d’anglés i espanyol tan alt,no és un tema de metodologies si no de ràtio en les classes i que realitzen un examen d’ingrés a l’escola per a seleccionar al millor alumnat en matemàtiques i llengua txeca. La gran majoria d’ells té coneixements alts de música i participen en el cor de l’institut. És un Centre catòlic però només el 5% són creients i està subvencionat per l’Estat.