L’IES Serpis celebra una jornada literària “FIRST DATES” amb els col·legis adscrits

Quasi 300 alumnes de 6é primària i 1r ESO han participat hui en una jornada literària sense precedents.

El “First Dates” literari de l’IES Serpis sorgeix de la proposta de la inquieta ex-professora del Serpis Pilar García, qui va llançar la iniciativa a les professores María Pascual, del departament d’Inglés, i Pilar Puchades, del departament de Valencià, qui, durant mesos, han treballat amb il·lusió perquè la jornada de hui es desenvolupara amb èxit.

Abans de començar, es va presentar la proposta en una reunió inicial a la qual acudeixen els centres adscrits per a gestionar la transició dels alumnes de primària a l’institut. L’acollida de l’activitat va ser immediata. Els alumnes van triar llibres per a llegir, seleccionats per les organitzadores del programa i agrupats per temàtiques o “menús literaris”, i van comunicar les seues preferències als seus professors. Més endavant, es van creuar les dades dels quatre col·legis adscrits i l’institut, organitzant als alumnes en més de 40 taules literàries, barrejant alumnes dels col·legis amb els de 1r ESO i distribuïts en aules, biblioteca i altres espais de l’institut.

Hui, durant mitja hora, els alumnes han xarrat sobre els seus personatges favorits, els moments més emocionants de les obres que han llegit, i han conegut els llibres que han gaudit els seus companys. Les últimes converses, però, han girat entorn del que espera als alumnes dels col·legis adscrits en l’institut: com són les classes, els professors, què fer a l’hora del pati, o fins i tot quin entrepà és el més saborós de la cafeteria.

En aquesta jornada, han col·laborat molts altres departaments de forma molt activa. La participació de la professora de música, Pilar Ferrandis, ha sigut clau per a dinamitzar l’inici del matí. Els ha rebut amb una dolçaina i els ha acompanyat a la Sala Multiusos on les alumnes presentadores de 1r ESO han donat la benvinguda als alumnes dels col·legis. Seguidament, el cor del Serpis, dirigit per la professora Ferrandis, ha interpretat un magnífic repertori que els alumnes han gaudit molt.

A continuació, al pati, els alumnes de 1r Batxillerat han preparat i oferit meló d’Alger com esmorzar als alumnes participants, cortesia de l’AMPA i adquirida en un comerç del nostre barri. Amb micròfon en mà, els alumnes de 1r del cicle formatiu d’Animació Sociocultural, dirigits per la professora Sonsoles Moreno, han dinamitzat l’esmorzar amb activitats i jocs populars que els alumnes han gaudit molt. Estes dinàmiques han sigut ideals per a trencar el gel entre 1r ESO i 6é abans de la tertúlia literària.

Després de les activitats més lúdiques, l’alumnat ha acudit a les aules assignades a la tertúlia. Des del Serpis es van enviar invitacions individualitzades amb el número de taula assignada i, una vegada han trobat on dirigir-se, s’han assegut a començar la conversa literària.

Després d’aquesta entranyable activitat, els alumnes han participat en una animada cerimònia de lliurament de premis. I és que esta jornada també ha convocat diversos concursos per a promoure la lectura: des de booktrailers fins a bookfaces, incloent també el concurs de cartell que anuncia el First Dates.

El colofó final l’ha posat el grup de teatre amb la representació de “El Mag d’Oz”, que ha sigut tot un èxit. L’ovació ha sigut increïble! La directora de l’obra és Gemma Sanchis, del departament de Castellà, que un any més ens ha demostrat el gran talent dramàtic que tenen els nostres alumnes.

Per a acabar, abans d’eixir del Serpis, els col·legis adscrits s’han fet una foto en el photocall dissenyat pel professor Ximo García, del departament de Plàstica, emportant-se tots un bonic record de la jornada.

La llista d’agraïments és interminable:

Agraïm la col·laboració de tots els departaments que han participat activament: Valencià, Anglés, Castellà, Música, Plàstica i Animació Sociocultural.

Volem mostrar el nostre agraïment també a l’AMPA el seu suport incondicional, així com l’ajuda desinteressada dels alumnes de 3r ESO i 1r Batxillerat.

Agraïm al personal de servicis la seua col·laboració amb la logística, des de moure cadires fins a proporcionar mantells i assegurar la neteja.

També agraïm l’ajuda del coordinador TIC, Antonio Valero,  per proporcionar l’equip de so i resoldre els problemes tècnics.

Agraïm a tots els professors de guàrdia que han complit eficaçment la seua funció de guiar i controlar, i a tots els companys i membres de l’equip directiu que han col·laborat gustosament i han cregut en aquesta iniciativa des del principi.

El “FIRST DATES LITERARI” va nàixer a Catalunya, en l’INS Manuel Vázquez Montalbán de Sant Adrià de Besòs, impulsat per la professora Rosalía Delgado. Pots consultar més informació sobre funcionament del projecte i els menús literaris en la pestanya INNOVACIÓ de la nostra pàgina web.