Descobrint el Danubi

Hui m’agradaria compartir la inoblidable experiència que hem viscut recentment a Budapest. Com a professores d’idiomes, sempre busquem oportunitats per a enriquir l’aprenentatge dels nostres alumnes més enllà de les aules, i este intercanvi lingüístic ha sigut una d’eixes oportunitats màgiques.

Imagineu: dos professores i setze alumnes il·lusionats explorant els carrers empedrats de Budapest, submergint-nos en la rica història i cultura d’esta fascinant ciutat. Des dels majestuosos edificis del Parlament fins als pintorescos ponts que creuen el Danubi, cada racó ens regalava una nova lliçó de vida.

Però no tot ha sigut fàcil. Ens enfrontem a alguns desafiaments lingüístics divertits, com quan intentem pronunciar paraules hongareses amb les nostres pronunciació espanyola. Va ser tot un espectacle veure als nostres alumnes intentant comunicar-se amb els vilatans amb una mescla d’anglés i hongarés!

El xoc cultural també ens va prendre per sorpresa en més d’una ocasió. Descobrim que els costums i tradicions hongareses eren diferents a les nostres, però en lloc de sentir-nos fora de lloc, ens submergim en l’experiència amb ment oberta i cor curiós.

I què dir de les famílies amfitriones. Van rebre als alumnes amb els braços oberts i els van fer sentir com a casa des del primer moment. Els seus càlids somriures i la seua generosa hospitalitat els ha ensenyat la verdadera essència de l’amabilitat i l’amistat.

Al final del nostre viatge, tornem a casa amb la maleta plena de records preciosos i la ment oberta a noves perspectives. Este intercanvi lingüístic no sols ens ha permés millorar les nostres habilitats lingüístiques, sinó que també ens ha ensenyat la importància de l’empatia, la tolerància i l’amistat en un món cada vegada més connectat.

Recordem sempre que, a través de l’intercanvi cultural i lingüístic, podem derrocar barreres i construir ponts cap a un futur més inclusiu i comprensiu. Fins a la pròxima aventura!