CIÈNCIES A MILANO, UN BONICA EXPERIÈNCIA PER A 3 PROFESSORES DE CIÈNCIES

Milà, en italià Milano, és la major àrea metropolitana d’Itàlia i el segon municipi d’Itàlia per població desprès de Roma. Milà, com a capital econòmica i industrial d’Itàlia, te l’aspecte i les característiques d’una metròpoli moderna: gratacels, edificis de cristall i metalls i grans magatzems.

La mobilitat a Milà neix de la idea de tindre l’oportunitat de comparar el nostre procés d’ensenyament-aprenentatge de les Ciències amb un Liceu Científic a la ciutat de Milà. Aquesta premissa va ser suficient com per a poder moure l’engranatge pulsàtil que acabava d’iniciar-se.

Ha sigut realment interessant i enriquidor poder observar des de dintre del sistema educatiu italià al professorat de ciències donar classes tant a nivell teòric com a nivell més pràctic. Hi ha moltes semblances però al mateix temps també moltes diferències. Per exemple, he vist i sempre des de el meu punt de vista, menys despesa d’energia a les aules per part de professorat i estic convençuda que no rebaixa la professionalitat del professorat, ni els resultats de l’alumnat. És com què el professor o professora explica continguts de l’assignatura i a l’alumnat que realment l’interessa la matèria està atent i entusiasmat i al qui no li provoca interès desconnecta però no molesta, és a dir, el professor/a no gasta energia tractant què l’alumnat estigui atent o interessat en la matèria, simplement explica amb un grau d’entusiasme i l’alumne interessat atén i segueix la matèria i l’alumne que no està interessat desconnecta. Al meu cas, quan això passa, m’ invente mil estratègies per a què l’alumne que està desconnectat pugui en algun moment connectar-se. Pot ser aquesta despesa d’energia emprada per mi sobraria respecte al sistema educatiu italià?

Per altra banda, altre tret a subratllar i que em va resultar curiós és el fet que els professors i professores siguin coneguts per l’alumnat pel seu cognom i no pel seu nom. Es crea una distància i inclús depèn de com es plantegi un major “respecte” cap al professor o professora. És complicat trobar el punt de connexió amb l’alumnat, no volem molta distancia però al mateix temps volem que cadascú tingui el seu lloc , el seu espai i que tots dos ens respectem. Cert?

He comprovat, que l’amabilitat i el gust per fer les coses bé està a les persones, i la gent predisposada i pro de la docència te la pots trobar a qualsevol indret de món, sols tens que que descobrir-ho.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies