Juan Ramón Barat al Serpis

Un any més hem rebut la visita de l’escriptor valencià Juan Ramón Barat, invitat pel Departament de Llengua Castellana ja que és l’autor de les obres que ha llegit l’alumnat de 3r i 4t d’ESO en la tercera avaluació, Deja en paz a los muertos i La sepultura 142.

Tots els grups de 3r i tres grups de 4t van assistir a una xarrada amb l’escriptor en tres sessions diferents en les quals Barat, de forma senzilla i propera, va parlar amb el nostre alumnat sobre les seues obres. Els va explicar com construeix els personatges, com tria els llocs on transcorre l’acció, com crea el clima de misteri i fantasia que hi ha en les seues novel-les, etc. També els va contar moltes anècdotes i curiositats així com detalls de la seua vida: el seu primer amor,  per què va començar a escriure sent adolescent, o  les seues aficions, el futbol i la música. També els va contar qué està escrivint ara i quines novel-les recomana al nostres alumnes.

Finalment, va contestar amablement a totes les preguntes que li van plantejar sobre les seues obres els xics i xiques de 3r i 4t.
Moltes gràcies a Juan Ramón Barat per visitar-nos una vegada més i a la seua editorial, Bruño, per facilitar la seua visita i a la Fundació FULL per fer-se càrrec de part de les despeses que ha suposat aquesta activitat.